کد خبر: 196225
A

آمریکا بودجه ۳.۵ میلیارد دلاری برای خرید تجهیزات نظامی توسط اسرائیل را آزاد می‌کند

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن ۳.۵ میلیارد دلار بودجه اختصاص یافته برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکایی توسط اسرائیل را آزاد می‌کند.

آمریکا بودجه ۳.۵ میلیارد دلاری برای خرید تجهیزات نظامی توسط اسرائیل را آزاد می‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛   وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن ۳.۵ میلیارد دلار بودجه اختصاص یافته برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکایی توسط اسرائیل را آزاد می‌کند.

این بودجه ماه‌ها پس از آن‌که کنگره ایالات متحده آن را تصویب کرد و در شرایطی که اسرائیل و کشورهای منطقه برای حمله احتمالی ایران و حزب‌الله لبنان، ، آماده شده‌اند، ارائه می‌شود.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» پیشتر اختصاص این مبلغ را که از لایحه بودجه تکمیلی ۱۴ میلیارد دلاری نظامی برای اسرائیل می‌آید، گزارش داده بود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز ۱۱ آبان سال گذشته، لایحه کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل  را تصویب کرده بود.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، اسرائیل با این بودجه سیستم‌هایی را تهیه خواهد کرد که هم‌اکنون در حال ساخت هستند و احتمالاً برای چندین سال تحویل نخواهند شد ولی این بودجه تکمیلی، تجهیزاتی به ارزش میلیاردها دلار را نیز شامل می‌شود که وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، می‌تواند از ذخایر خود برای ارسال به اسرائیل در یک جدول زمانی سریع‌تر تهیه کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که روز پنجشنبه، ۱۸ مرداد به کنگره اطلاع داد که دولت قصد دارد میلیاردها دلار کمک مالی نظامی خارجی به اسرائیل را آزاد کند.

 

این بودجه در شرایطی ارائه می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافته است و بسیاری از گسترش جنگ، علاوه بر غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید داده و یک بحران انسانی را رقم زده است، می‌ترسند.

 

ایالات متحده در روزهای گذشته تأکید کرده است که دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه به مراحل پایانی رسیده و ایران و اسرائیل با افزایش تنش‌ها نباید به این توافق آسیبی بزنند.

 

رؤسای جمهوری آمریکا و مصر همراه با امیر قطر، روز ۱۸ مرداد خواستار نهایی شدن توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها در غزه شدند و تاکید کردند:«اکنون یک توافق با چارچوب درست، بر روی میز است و تنها جزئیات اجرای آن نیاز به نهایی شدن دارد.»

 

آنها خواستار آن شدند که «نباید وقت بیشتری تلف شود» و افزودند: «هیچ بهانه‌ای از سوی هیچ طرفی برای تأخیر بیشتر، پذیرفتنی نیست.»

 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز پیشتر گفته بود:«مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و تبادل گروگان‌ها به مرحله نهایی خود رسیده است و اکنون این اجماع وجود دارد که از هرگونه تشدید درگیری در خاورمیانه اجتناب شود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر