کد خبر: 196088
A

مدیریت سایت های آمریکا در دست ایران/ مایکروسافت: ایران به‌دنبال اعمال نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست

کارشناسان مایکروسافت روز جمعه ادعا کردند که هکرهای مرتبط با دولت ایران در ماه ژوئن تلاش کردند تا به حساب یک «مقام عالی‌رتبه» در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نفوذ کنند. چند هفته پیش از این حادثه نیز تلاش شده بود به حساب یک مقام دیگر نفوذ شود.

مدیریت سایت های آمریکا در دست ایران/ مایکروسافت: ایران به‌دنبال اعمال نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محققان مایکروسافت در گزارش خود جزئیات بیشتری در مورد هویت «مقام» مورد نظر ارائه نکردند و به این بسنده کردند که این حملات هکری بخشی از تلاش‌های فزاینده گروه‌های ایرانی برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری پنجم نوامبر (۱۵ مهر ۱۴۰۳) در آمریکا است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: این گزارش در پی اظهارات اخیر مقامات ارشد اطلاعاتی ایالات متحده مبنی بر افزایش استفاده ایران از حساب‌های مخفی در رسانه‌های اجتماعی برای تحریک اختلاف سیاسی در ایالات متحده منتشر شده است.

بر اساس این گزارش «یک گروه تحت مدیریت واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک ایمیل تله‌گذاری تک آماجی [ایمیل فیشینگ هدفمند] به یکی از مقامات عالی‌رتبه ستاد انتخاباتی ریاست‌جمهوری ارسال کرد» و «یک گروه دیگر، آن هم مرتبط با سپاه، یک حساب کاربری با دسترسی محدود را در یک شهر آمریکا به خطر انداخته است.»

مایکروسافت گفت که در مجموع، چهار گروه مختلف طیف وسیعی از فعالیت‌ها را انجام داده اند که یکی از آن‌ها کمپین‌های اخبار جعلی است که مخاطبان هر دو طرف طیف سیاسی آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای به خبرگزاری رویترز گفته است که قابلیت‌های سایبری این کشور «دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه است» و هیچ برنامه‌ای برای انجام حملات سایبری از سوی تهران وجود ندارد.

این هیات در نیویورک در پاسخ به ادعاهای موجود در گزارش مایکروسافت افزود: «انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک موضوع داخلی است که ایران در آن دخالتی ندارد.»

سایت های انتخاباتی آمریکایی مدیریت ایرانی دارند

بر طبق این گزارش عملیات های سایبری ایران در سه دوره انتخابات اخیر ایالات متحده حضور ثابتی داشته است، اما برخلاف روسیه، عملیات ایران در اواخر فصل انتخابات اتفاق می افتد و بیشتر بر ایجاد اختلال در روند انتخابات متمرکز است تا تحت تأثیر قرار دادن مستقیم رأی دهندگان.

مایکروسافت یک سایت خبری جعلی را شناسایی کرده است که با تمرکز بر مخاطبان لیبرال، ترامپ را به عنوان «فیلی مملو از ماده مخدر اپیوئید در فروشگاه چینی» و «یک دایناسور دیوانه قضایی» معرفی می‌کرد. سایت دیگری که خود را به عنوان یک منبع خبری محافظه کار معرفی کرد و بر مسائل تغییر جنسیت و دیگر موضوعات دگرباشان جنسی تمرکز داشت. مایکروسافت گفت که هر دوی این سایت‌ها توسط یک گروه ایرانی ایجاد شده بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر