کد خبر: 196033
A

۷ فروند جنگنده اف ۲۲ به همراه هواپیماهای سوخت رسان وارد خاورمیانه شدند

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ۱۷ فروند هواپیماهای F-۲۲ برای دفاع از اسرائیل وارد شده است. آمریکا کرده بود ۲اسکادران اف ۲۲ به منطقه اعزام می کند‌. احتمالا باقیمانده هواپیماها تا فردا وارد منطقه خواهند شد

۷ فروند جنگنده اف ۲۲ به همراه هواپیماهای سوخت رسان وارد خاورمیانه شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که هواپیماهای F-۲۲ این به عنوان بخشی از رویکرد تقویت نظامی آمریکا برای مقابله با تهدیدات ایران و نیروهای وابسته به آن علیه اسرائیل، وارد منطقه شده‌اند.

از تعداد ۲ اسکادران گفته شده ۷ فروند جنگنده اف 22 رپتور ارتش آمریکا به همراه هواپیماهای سوخت رسان وارد خاورمیانه شدند.

احتمالا باقیمانده هواپیماها تا فردا وارد منطقه خواهند شد.

 لاکهید مارتین اِف-۲۲ رَپتور ( Lockheed Martin F-22 Raptor) به معنی پرنده شکاری، جنگنده تاکتیکی نسل پنجمِ  تک‌سرنشین، دوموتوره و رادارگریز است.

اف-22 رپتور یک جت جنگنده تاکتیکی رادارگریز تک خلبان است که می تواند در 24 ساعت شبانه روز و هر نوع شرایط آب و هوایی عازم ماموریت شود.

اف 22 پیشرفته‌ترین و توانمندترین جنگنده برتری هوایی ساخته شده تاکنون است.این جنگنده از دو پیشرانه توربوفن پرت اند ویتنی نیرو می گیرد که امکان رسیدن به بیشینه سرعت 2 ماخ (2469 کیلومتر در ساعت) را برای آن فراهم می کنند.

سقف پرواز این جت جنگنده برابر با 50 هزار پا (15 کیلومتر) است. اف-22 می تواند با یک مخزن سوخت پر و بی نیاز از سوختگیری مسافت 2962 کیلومتر را پرواز کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر