کد خبر: 194737
A

آمریکا اخراج ۱۱ هزار لبنانی را به تاخیر انداخت

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه جمعه پنجم مرداد در یادداشتی اعلام کرد که به دلیل درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله در جنوب لبنان، برای حدود یازده هزار و پانصد شهروند لبنانی که هم اکنون در آمریکا هستند، مجوز کار صادر می‌شود و از اخراج از این کشور معاف هستند.

آمریکا اخراج ۱۱ هزار لبنانی را به تاخیر انداخت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، شامگاه جمعه پنجم مرداد در یادداشتی اعلام کرد که به دلیل درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله در جنوب لبنان، برای حدود یازده هزار و پانصد شهروند لبنانی که هم اکنون در آمریکا هستند، مجوز کار صادر می‌شود و از اخراج از این کشور معاف هستند.

این اقدام، که تحت یک قانون موسوم به «خروج اجباری معوق» است، به شهروندان لبنانی اجازه می‌دهد به مدت ۱۸ ماه در ایالات متحده باقی بمانند که این مدت قابل تمدید است.

اقدام برای به تعویق انداختن اخراج لبنانی‌ها از آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را برای کمک به دستیابی به توافق آتش بس در غزه، تحت فشار قرار داد و در برابر نخست وزیر اسرائیل لحنی تندتر از بایدن اتخاذ کرد.

پس از پایان کارزار انتخاباتی بایدن در روز یکشنبه، کامالا هریس به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری از سوی حزب دموکرات مطرح شد.

واکنش‌ها به تعویق اخراج لبنانی‌ها

در همین حال دبی دینگل، یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان از میشیگان، این اقدام را ستود و گفت که تعلیق اخراج شامل ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر نفر می‌شود.

دینگل در بیانیه‌ای گفت: «ایالت میشیگان خانه بسیاری از آمریکایی‌های لبنانی‌تبار است که همچنان شاهد رنج خانواده‌های خود هستند».

او افزود: «لبنان در حال حاضر با یک فاجعه اقتصادی، سیاسی و مالی بی‌سابقه مواجه است».

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و عضو حزب جمهوری خواه که به دنبال یک دوره دیگر ریاست جمهوری در کاخ سفید است، متعهد شده که در صورت بازگشت به کاخ سفید، مهاجران را اخراج کند.

گفتنی است که پس از حمله ۷ اکتبر حماس به شهرک‌های اسرائیلی و پاسخ اسرائیل با هجوم نظامی به غزه، حزب الله لبنان که مورد حمایت ایران است، «جبهه حمایت و پشتیبانی» از فلسطینی‌ها را اعلام کرد و از آن تاریخ روزانه بین ارتش اسرائیل و حزب الله در مرز جنوبی لبنان تبادل آتش یا گاهی درگیری صورت می‌گیرد.

بر اساس آمار خبرگزاری «رویترز»، درگیری اخیر حزب الله با اسرائیل در مرز لبنان جان بیش از ۱۰۰ غیرنظامی و بیش از ۳۰۰ جنگجوی این حزب را گرفت و به ویرانی در شهر‌ها و روستا‌های مرزی لبنان شد.

در سوی اسرائیلی‌ها نیز ده غیرنظامی، یک کارگر خارجی و ۲۰ سرباز اسرائیلی کشته شده و ده‌ها هزار شهروند اسرائیلی از خانه‌های خود در مرز شمالی این کشور تخلیه شدند.

منبع: العربیه

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر