کد خبر: 194561
A

آمریکا «سلاطین مواد مخدر مکزیک» را دستگیر کرد/ پسر بدنام «ال چاپو» بازداشت شد

«اسماعیل ال مایو زامبادا» و «خواکین گوزمان لوپز» پسر بدنام «ال چاپو» که در صدر فهرست افراد تحت تعقیب مقامات آمریکایی قرار داشتند، بازداشت شدند

آمریکا «سلاطین مواد مخدر مکزیک» را دستگیر کرد/ پسر بدنام «ال چاپو» بازداشت شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرانس۲۴ نوشت: «اسماعیل ال مایو زامبادا» و «خواکین گوزمان لوپز» پسر بدنام «ال چاپو» که در صدر فهرست افراد تحت تعقیب مقامات آمریکایی قرار داشتند، بازداشت شدند. این دو رهبر کارتل سینالوآ روز پنجشنبه پس از فرود در فرودگاهی تگزاس با یک هواپیمای شخصی دستگیر شدند. با این حال از آنجایی که این کارتل یکی از قدرتمندترین گروه‌های جنایت سازمان‌یافته در مکزیک است، خلاء قدرت ناشی از دستگیری‌های آنها می‌تواند منجر به بروز دور جدیدی از خشونت شود.

زامبادا یکی از مهم‌ترین قاچاقچیان تاریخ مکزیک است و کارتل سینالوآ را با ال چاپو بنیان‌گذاری کرد. ال‌چاپو معروف به کوتوله در سال ۲۰۱۷ به ایالات متحده مسترد شد و در زندانی با حداکثر امنیت در حال گذراندن حبس ابد است.

هم زامبادا و هم خواکین گوزمان لوپز، پسر ال چاپو، در ایالات متحده به دلیل انتقال مقادیر زیادی مواد مخدر از جمله فنتانیل، که به دلیل اصلی مرگ و میر آمریکایی های بین سنین ۱۸ تا ۴۵ سال تبدیل شده است، با اتهامات متعددی روبرو هستند.

دو مقام آمریکایی به رویترز گفتند که زامبادا که گمان می‌رود ۷۰ ساله باشد و گوزمان لوپز که ۳۰ ساله است پس از فرود با یک هواپیمای شخصی در منطقه ال پاسو تگزاس بازداشت شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر