کد خبر: 194560
A

انگلیس در حال بررسی تولید موشک برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای روسیه است

روزنامه تایمز تایید کرد که انگلیس در حال بررسی تولید موشک‌هایی با برد ۳.۲ هزار کیلومتر برای از بین بردن سلاح‌های هسته‌ای روسیه است.

انگلیس در حال بررسی تولید موشک برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای روسیه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «این روزنامه نوشت که انگلیس در حال بررسی امکان ساخت موشک‌های دوربردی است که می‌تواند سلاح‌های هسته‌ای پرتاب شده از روسیه را نابود کند. به نوشته این روزنامه، انگلیس قادر است با همکاری آلمان این موشک‌ها را توسعه دهد و جان هیلی وزیر دفاع انگلیس در سفر چهارشنبه گذشته خود در برلین درباره این پروژه صحبت کرد و همچنین پیش بینی می‌شود که این موشک‌ها در آلمان مستقر شوند».

قابل ذکر است که روسیه بارها تایید کرده است که هیچ کشور از ناتو را تهدید نمی‌کند، اما اقداماتی را که ممکن است منافع و امنیت ملی آن را تهدید کند، نادیده نخواهد گرفت. روسیه تاکید می‌کند که راه‌ها همچنان برای گفت‌وگو باز است، اما در شرایط برابر، و غرب باید مسیر نظامی‌سازی اروپا را کنار بگذارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که روسیه نمی‌خواهد وارد درگیری نظامی مستقیم با ناتو شود، اما اگر یکی از طرفین بخواهد این کار را انجام دهد، مسکو آماده است.

3A58A699-ABA0-41E0-83E1-9FB834E0D2BA-1068x580

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر