کد خبر: 193726
A

سالیوان: من تصمیمی از سوی ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای ندیده‌ام/ اگر اینگونه باشد ایران یک مشکل جدی با آمریکا پیدا خواهد کرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: پس از درگیری اخیر تهران و تل آویو، ایران مواضع جدیدی در این زمینه اتخاذ کرده است.

سالیوان: من تصمیمی از سوی ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای ندیده‌ام/ اگر اینگونه باشد ایران یک مشکل جدی با آمریکا پیدا خواهد کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز به نقل از سخنان جیک سالیوان نوشت: من تصمیمی از سوی ایران برای حرکت (به سمت ساخت سلاح هسته‌ای) ندیده‌ام.

سالیوان در مجمع امنیتی آسپن به خبرنگاران گفت: اگر آن‌ها شروع به حرکت در این مسیر کنند، یک مشکل جدی با آمریکا پیدا خواهند کرد.

سالیوان مدعی شد که آمریکا از زمان حملات متقابل ایران و اسرائیل، متوجه افزایش اظهارنظرهای علنی مقام های ایرانی در مورد احتمال (ساخت سلاح هسته‌ای)  شده است.

وی گفت: این (سخنان) جدید بود و توجه ما را به خود جلب کرد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این نشست امنیتی گفت که واشنگتن برای مساله هسته ای ایران راه حل دیپلماتیک را ترجیح می دهد.

وی ضمن انتقاد از اقدام دولت پیشین آمریکا و خروج از برجام گفت: از زمانی که دولت جو بایدن آغاز به کار کرد، سعی داریم دوباره دیپلماسی هسته‌ای را با ایران دنبال کنیم، زیرا اگر حداقل یک مشکل حذف شود یعنی اینکه ایران دارای سلاح هسته‌ای نباشد، این اصولا امر خوبی است.

وزیر خارجه آمریکا ضمن تاکید بر اینکه ایران سلاح هسته‌ای تولید نکرده، گفت: ایران به جای اینکه حداقل یک سال با ظرفیت تولید اورانیوم برای یک سلاح هسته ای فاصله داشته باشد، اکنون احتمالا یک یا دو هفته تا انجام این کار فاصله دارد.

بلینکن بار دیگر تاکید کرد که آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، اما همچنان راه دیپلماتیک را برای جلوگیری از این امر ترجیح می‌دهد.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر