کد خبر: 193191
A

ترمیم کابینه دولت امارات؛ ولیعهد دبی به عنوان وزیر دفاع منصوب شد

خست وزیر امارات اقدام به ترمیم کابینه دولت این کشور کرده و در چارچوب آن نیز، پسر دومش متصدی وزارت دفاع شد.

ترمیم کابینه دولت امارات؛ ولیعهد دبی به عنوان وزیر دفاع منصوب شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا پیش از ظهر امروز (یک شنبه) در وبسایت عرب زبان خود نوشت که شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم»، نایب رئیس و نخست وزیر امارات و حاکم دبی در یک رشته پیام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر)، از ترمیم کابینه دولت با انجام تغییرات در چندین وزارتخانه پس از مشورت با شیخ «محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس این کشور و با موافقت و تأیید وی خبر داد.

شیخ محمد در پیام های خود ضمن اعلام این که در ترکیب جدید کابینه دولت امارات شیخ «حمدان بن محمد آل مکتوم»، ولیعهد دبی به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر دفاع منصوب شده، از وی به عنوان پشتیبان و حامی و یک رهبر دوستدار مردم و محبوب آنها نام برده و ابراز اطمینان کرد که در منصب جدید خود، سهم زیادی در تدوین آینده کشورش خواهد داشت.

نخست وزیر امارات همچنین از انتصاب شیخ «عبدالله بن زاید آل نهیان» به عنوان معاون نخست وزیر علاوه بر وظیفه کنونی خود به عنوان وزیر امور خارجه و تغییر ساختار شورای آموزش، منابع انسانی و توسعه جامعه این کشور به ریاست وی خبر داده تا از این پس علاوه بر وزارتخانه های آموزش و پرورش، آموزش عالی و دانشگاه های فدرال و توسعه منابع انسانی و بومی سازی، وزارت توسعه جامعه را نیز در بر بگیرد.

بنا بر اعلام شیخ محمد، شیخه «مریم بنت محمد بن زاید آل نهیان» به عنوان نایب رئیس شورای آموزش، منابع انسانی و توسعه جامعه امارات و رئیس مرکز ملی کیفیت آموزش منصوب شده در حالی که مسئولیت وزارت آموزش و پرورش این کشور نیز پس از ادغام بنیاد آموزش مدارس و آژانس فدرال آموزش اولیه در آن، به «ساره الامیری» رسیده است.

نخست وزیر امارات همچنین اعلام کرد که «عبدالرحمن العور»، وزیر کنونی منابع انسانی و بومی سازی به عنوان سرپرست وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی نیز منصوب گردیده در حالی که «احمد بالهول»، رئیس آژانس فضایی این کشور نیز همزمان متصدی وزارت ورزش و رئیس دانشکده های عالی فناوری شده و «علیاء عبدالله المزروعی» نیز به عنوان وزیر مشاور در امور کارآفرینی منصوب گشته است.

شایان ذکر است که حاکم دبی پیش از این، علاوه بر تصدی منصب نایب رئیس و نخست وزیر امارات، به عنوان وزیر دفاع این کشور نیز فعالیت می کرد تا این که در جریان ترمیم کنونی کابینه دولت، مسئولیت این وزارتخانه مهم به پسر دوم و ولیعهدش رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر