کد خبر: 192671
A

آمریکا: ایران مخفیانه به اعتراضات علیه جنگ اسرائیل در غزه دامن می‌زند

آوریل هاینس، مدیر اداره اطلاعات ملی ایالات متحده مدعی شد دولت ایران در پشت پرده تظاهرات ضد اسرائیلی قرار دارد

آمریکا: ایران مخفیانه به اعتراضات علیه جنگ اسرائیل در غزه دامن می‌زند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک مقام  اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده آمریکا مدعی شده اند دولت ایران در پشت پرده تحرکات ضد اسرائیلی قرار دارد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: آوریل هاینس، مدیر اداره اطلاعات ملی ایالات متحده روز سه‌شنبه ۹ ژوئیه (۱۹ تیر ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران به طور مخفیانه تلاش می‌کند تا اعتراضات مربوط به جنگ در غزه را در ایالات متحده تحریک کند، در پوشش کنشگرهای آنلاین ظاهر می‌شود و در برخی موارد از معترضان حمایت مالی می‌کند.

خانم هاینس گفت: «می‌دانم آمریکایی‌هایی که در این قبیل تظاهرات شرکت می‌کنند، با حسن نیت نظرات خود را در مورد درگیری در غزه بیان می‌کنند، اطلاعات ما چیز دیگری را نشان نمی‌دهد.»

اما این مقام اطلاعاتی در ادامه متذکر شد که «آمریکایی‌هایی که هدف این کمپین ایرانی قرار می‌گیرند ممکن است ندانند که با یک دولت خارجی تعامل دارند یا از آن حمایت می‌کنند. ما از همه آمریکایی‌ها می‌خواهیم هنگام تعامل آنلاین با حساب‌ها و افرادی که شخصا آن‌ها را نمی‌شناسند، هوشیار باشند.»

مقامات ایالات متحده، از جمله آوریل هاینس قبلا هم علناً هشدار داده بودند که ایران «به طور فزاینده‌ای در تلاش برای نفوذ خارجی خود تهاجمی شده است». مدیر اداره اطلاعات ملی ایالات متحده روز سه‌شنبه اظهار داشت که در هفته‌های اخیر، «عوامل دولت ایران به‌دنبال استفاده فرصت‌طلبانه از اعتراضات جاری در مورد جنگ در غزه بوده‌اند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر