کد خبر: 192106
A

رییس موساد برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس در غزه به دوحه می‌رود

دیوید بارنیا، رییس موساد اسرائیل روز جمعه (امروز) برای دیدار با نخست وزیر قطر درباره توافقنامه تبادل اسرا و آتش بس در غزه، عازم دوحه پایتخت این کشور شد.

رییس موساد برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس در غزه به دوحه می‌رود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دیوید بارنیا، رییس موساد اسرائیل روز جمعه (امروز) برای دیدار با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، در باب توافقنامه تبادل اسرا و آتش بس در غزه، عازم دوحه پایتخت این کشور شد.

 خبرگزاری آناتولی نوشت: شبکه تلویزیونی اسرائیل اعلام کرد که بارنیا، بدون بقیه اعضای تیم مذاکره کننده خود، یعنی رئیس آژانس امنیت عمومی (شین بت)، رونن بار، و سرلشکر (رزرو) نیتزان آلون، که مسئول پرونده افر‌اد ربوده شده در ارتش است، سفر کرده است.

این روزنامه به نقل از مقامات اسرائیلی که نامی از آنها ذکر نکرد، گفت: مذاکرات زمان می‌برد و به زودی انتظار یک پیشرفت بزرگ وجود ندارد و باید انتظارات را کاهش داد.

این رادیو تلویزیونی گفت: اسرائیل پیش‌بینی می‌کند که مذاکرات تا یک ماه ادامه خواهد داشت تا به پیشرفتی دست یابد.

این روزنامه نوشت: در حالی که پاسخ حماس میانجی‌ها را امیدوار کرد، مسائل زیادی وجود دارد که باید حل شود و این زمان می‌برد.

دفتر نخست وزیری اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو با خروج این هیات برای شرکت در مذاکرات غیرمستقیم با حماس موافقت کرده است.

کابینه امنیتی و سیاسی اسرائیل عصر پنجشنبه به ریاست نتانیاهو تشکیل جلسه داد.

منبع: فرارو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر