کد خبر: 192089
A

ایرانی‌تبار نروژی به اتهام حمله به جشنواره دگرباشان محکوم شد

یک نروژی ۴۵ ساله ایرانی‌تبار به اتهام حمله تروریستی به جشنواره جامعه دگرباشان ال‌جی‌بی‌تی در اسلو در سال ۲۰۲۲ به ۳۰ سال زندان محکوم شد. او با مسلسل به جمعیت شلیک کرده بود. دادستان می‌گوید او پیرو داعش بوده است.

ایرانی‌تبار نروژی به اتهام حمله به جشنواره دگرباشان محکوم شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مردی در نروژ به اتهام حمله به جشنواره جامعه "ال‌جی‌بی‌تی" (LGBTQ) در اسلو در سال ۲۰۲۲ به ۳۰ سال زندان محکوم شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ دویچه وله نوشت: این مرد نروژی ایرانی‌تبار که زانیار مطاپور نام دارد روز پنجشنبه ۴ ژوئیه (۱۴ تیرماه) از سوی دادگاه به جرم تروریسم مجرم شناخته شد.

مهاجم در حمله ژوئن سال ۲۰۲۲ ببه جامعه دگرباشان دو نفر را کشت و ۹ نفر دیگر را به شدت مجروح کرد. دادگاه منطقه‌ای مسئول رسیدگی به پرونده این جنایت می‌گوید که این محکوم ۴۵ ساله با مسلسل و سلاح کمری به سمت جمعیت شلیک کرد. به گفته دادستان، این مرد با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بود و از آن‌ها پیروی می‌کرده است.

در جریان محاکمه، دادستان و وکیل‌مدافع هم‌نظر بودند که مظنون به سمت جمعیت شلیک کرده و او انگیزه تروریستی برای جنایت خود داشته است.

بیشتر بخوانید: سازمان امنیت نروژ: تیراندازی اسلو اقدام تروریستی اسلامی بود

با این حال، وکیل او ماریوس دیتریکسون درخواست تبرئه کرد. او مدعی بود که  موکلش "تحت فشار و تشویق یکی از اعضای سرویس مخفی نروژ که در پوشش یکی از اعضای بلندپایه دولت اسلامی داعش ظاهر شده بود"، دست به این اقدام زده است. دادگاه این استدلال را مردود و بی‌اساس شمرد.

۳۰ سال زندان  بالاترین مجازات در نروژ است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر