کد خبر: 192088
A

وزارت دفاع روسیه از حملات گسترده پهپادی اوکراین خبر داد

مقامات روسیه گفتند اوکراین بار دیگر به اهدافی در مناطق مرزی خود با روسیه حمله کرده است. طبق گزارش‌های رسمی روسیه، در یکی از حملات اوکراین یک کودک جان خود را از دست داده و پنج تن دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه از حملات گسترده پهپادی اوکراین خبر داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کوندراتیف فرماندار منطقه کراسنودار روز جمعه ۵ ژوئیه (۱۵ تیر) در کانال تلگرامی خود خبر داد، یک دختر شش ساله بر اثر جراحات وارده در حمله هواپیمای بدون سرنشین به شهر پریمورسکو-آختارسک در بیمارستان جان باخت و پنج تن دیگر مجروح شدند.

به گفته این مقام محلی یک ساختمان مسکونی سه طبقه براثر آوار پهپاد سرنگون شده به شدت خسارت دیده است. طبق گزارش‌ها یک پایگاه نیروی هوایی نیز در نزدیکی پریمورسکو-آختارسک وجود دارد که پهپادهای روسی به طور منظم از آنجا به سمت اوکراین پرواز می‌کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، یک نیروگاه برق نیز در این شهر واقع در ساحل دریای آزوف مورد اصابت قرار گرفته است. 

واسیلی گولوبیف فرماندار روستوف هم از حملات پهپادی اوکراین خبر داده و گفته که پدافند ضد هوایی همه هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی را رهگیری و منهدم کرده است. پورتال مستقل "آسترا" از حمله به یک پالایشگاه نفت در منطقه روستوف گزارش داده اما نوشته است از میزان خسارات وارده اطلاعی در دست نیست.

آلکسی اسمیرنوف، فرماندار کورسک واقع درنزدیکی مرز اوکراین گفته است در پی حمله پهپاد به یک مدرسه موسیقی و چندین مغازه آسیب وارد شده است.

وزارت دفاع روسیه از سرنگونی ۱۴ پهپاد بر فراز منطقه کراسنودار، ۱۰ پهپاد بر فراز استان روستوف و ۲۶ پهپاد بر فراز منطقه زاپوریژیا در جنوب اوکراین خبر داد. 

کی‌یف تلاش‌های خود را برای افزایش تولید داخلی پهپادها به عنوان ابزاری حیاتی در میدان نبرد، تشدید کرده است. مقامات اوکراینی اخیرا گفتند هدف آنها تولید یک میلیون پهپاد در سال جاری است.

میخائیلو فدوروف، وزیر گذار دیجیتال اخیرا اعلام کرده بود که اوکراین از پهپادهای تهاجمی تولید داخلی برخوردار است که قادر به پرواز بیش از یک‌هزار کیلومتر هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر