کد خبر: 192053
A

دریافت هدیه از عربستان؛ رییس جمهور سابق برزیل رسماً به سوءاستفاده از قدرت متهم شد

رییس جمهور سابق برزیل به سوءاستفاده از قدرت در موضوع دریاف جواهرات گرانبها از عربستان سعودی متهم شد.

دریافت هدیه از عربستان؛ رییس جمهور سابق برزیل رسماً به سوءاستفاده از قدرت متهم شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رویترز نوشت: پلیس فدرال برزیل روز پنجشنبه رسماً ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق این کشور را به اختلاس و سوء استفاده از جواهراتی که در زمان ریاست دولت دریافت کرده بود متهم کرد. بخشی از این جواهرات از عربستان سعودی هدیه گرفته شده است. این دومین باری است که پلیس رسما بولسونارو را به جنایت متهم می کند. او در ماه مارس به جعل سوابق واکسن کووید-۱۹ متهم شد.

این جواهرات که بخشی از آن توسط Chopard سوئیس ساخته شده بود، 3.2 میلیون دلار ارزش داشت و شامل یک گردنبند الماس، انگشتر، ساعت و گوشواره بود که توسط دولت سعودی به بولسونارو و بانوی اول سابق میشل داده شد. برخی از جواهرات توسط ماموران گمرک در فرودگاه بین المللی سائوپائولو در اکتبر 2021 هنگامی که در کوله پشتی یکی از دستیاران دولتی در حال بازگشت از ریاض پیدا شد، کشف و ضبط شده بود.

پلیس بولسونارو را به پولشویی و اختلاس متهم کرده است. در تحقیقاتی که الکساندر دو موراس، وزیر دادگستری دیوان عالی کشور مجوز داده بود، پلیس سال گذشته خانه‌های افسران نظامی را که گفته می‌شد به بولسونارو در فروش برخی از جواهرات در ایالات متحده کمک کرده بودند، بازرسی کرده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر