کد خبر: 192045
A

فایننشال تایمز: اسرائیل نگران آینده حماس و قدرت‌گیری آن است

روزنامه فایننشال‌تایمز در گزارشی از ترس و نگرانی آتی اسرائیلی‌ها در مورد آینده جنبش حماس و بیم و هراس کنونی آنها از جنگ با لبنان و آسیب جدی که می‌تواند به اسرائیل وارد کند، خبر داد.

فایننشال تایمز: اسرائیل نگران آینده حماس و قدرت‌گیری آن است

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فایننشال‌تایمز به نقل از منابع اسرائیلی نوشت که ۶۰ درصد از مبارزان حماس در حال حاضر فرزندان رزمندگانی هستند که پیشتر در رویارویی با اسرائیل کشته شده‌اند بنابراین بسیاری از پسرانی که امروز خانواده‌های خود را از دست داده‌اند در آینده به گردان‌های حماس خواهند پیوست.

این روزنامه افزود اسرائیلی‌ها به شدت نگران آنچه در شمال، در مرز با لبنان می‌گذرد، در زمانی که نیروهای اسرائیلی آسیب‌های زیادی دیده‌اند، هستند.

بر این اساس، صدها سرباز اسرائیلی کشته شدند، اما بسیار بدتر از آن، چند هزار نفر دچار صدمات جانی شدند و این تأثیر مخربی بر روحیه ارتش اسرائیل دارد.

فایننشال‌تایمز تاکید کرد «مشخص نیست اگر درگیری بزرگی در لبنان روی دهد، اسرائیلی‌ها بتوانند این موضوع را از نظر نظامی تحمل کنند.»

بر اساس این گزارش، تردیدهایی در مورد توانایی نیروهای خسته اسرائیلی برای محدود کردن میزان خساراتی که ممکن است به اسرائیل وارد شود وجود دارد زیرا تعداد کشته‌شدگان در میان ارتش افزایش یافته است.

پیش از این شبکه آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در گزارشی از سناریوی فاجعه‌باری که رژیم اشغالگر اسرائیل در صورت وقوع جنگی گسترده با حزب‌الله لبنان شاهد آن خواهد بود، صحبت کرده بود.

در جزییات گزارش این شبکه آمده است: «اسرائیل در صورت شروع جنگ با حزب‌الله، با دشمنی روبرو خواهد شد که نه تنها قدرتمندترین نهاد غیردولتی در خاورمیانه است، بلکه دشمنی است که نسبت به اکثر ارتش‌های کلاسیک در منطقه تاثیرگذارتر می‌جنگد.»

فایننشال‌تایمز با اشاره به اینکه «حزب‌الله در سال ۲۰۲۴ بزرگ‌تر، مسلح‌تر، با تجربه‌تر و از نظر سیاسی قوی‌تر از حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ است»، افزود: این حزب به طور فزاینده‌ای شبیه ارتشی است که تا ۲۰۰ هزار موشک و گلوله‌هایی با بُردهای مختلف در اختیار دارد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر