کد خبر: 191858
A

پنج سوری در آلمان به ظن ارتکاب جنایت جنگی بازداشت شدند

دادستانی فدرال آلمان اعلام کرد که «پنج فلسطینی و سوری مظنون به جنایت جنگی» را در آلمان دستگیر کرده است.

پنج سوری در آلمان به ظن ارتکاب جنایت جنگی بازداشت شدند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دفتر دادستانی فدرال آلمان در کارلسروهه روز چهارشنبه ۳ ژوئیه (۱۳ تیر) اعلام کرد که پنج مظنون به جنایت جنگی در سوریه در آلمان دستگیر شدند. افراد دستگیر شده در «کشتار و تلاش برای کشتن غیرنظامیان به نمایندگی از طرف دولت بشار اسد» در سرکوب خشونت‌آمیز تظاهراتی که در آن حداقل شش نفر کشته شدند، دست داشتند. طبق داده‌های داستانی آن‌ها به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کردند.

اینترنت بدون سانسور با سایفون دویچه‌ وله

وبسایت شبکه یک تلویزیون «تاگس شاو» نوشته است کسانی که در نقاط مختلف آلمان دستگیر شده‌اند، فلسطینی‌های بدون تابعیت جهاد ا.، محمود ا.، سمیر اس. و وائل اس. و همچنین مظهر جی، شهروند سوری هستند.

چهار تن از این افراد عضوی از یک گروه شبه‌نظامی مسلح وابسته به دولت سوریه بوده‌اند که علیه مردم در جنگ داخلی سوریه اقدام کردند. یکی از متهمان نیز کارمند سرویس مخفی سوریه بوده است.

دادستانی فدرال آلمان این افراد را به «جنایت علیه بشریت» و «جنایات جنگی» متهم کرده است.

مظنونان دستگیر شده روز سه‌شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ ژوئیه)  به قاضی تحقیق در دیوان دادگستری فدرال معرفی می‌شوند و دادگاه برای آن‌ها حکم بازداشت صادر کرده و در مورد اجرای بازداشت موقت آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

مقامات قضایی آلمان در کارلسروهه گفتند که از اواخر آوریل ۲۰۱۱ رژیم بشار اسد به طور فزاینده‌ای از خشونت وحشیانه علیه منتقدان در این کشور استفاده کرده است. هدف رژیم سوریه، سرکوب هرچه سریع‌تر جنبش اعتراضی سوری‌ها و ارعاب معترضان بوده است.

در اویل سال ۲۰۱۲ تنش‌ها در سوریه به یک جنگ داخلی گسترده تبدیل شد که در آن نیروهای دولتی سوریه و گروه‌های مخالف مسلح با یکدیگر جنگیدند.

منبع: دویچه وله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر