کد خبر: 191640
A

کشته شدگان آمریکایی حمله حماس به اسرائیل به دنبال دریافت غرامت از ایران و ۲ کشور دیگر هستند

یک سازمان غیردولتی آمریکایی به نام «اتحادیه ضد افترا / ADL» به دنبال این است که ایران، کره شمالی و سوریه را مسئول کمک به حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر بداند.

کشته شدگان آمریکایی حمله حماس به اسرائیل به دنبال دریافت غرامت از ایران و ۲ کشور دیگر هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک سازمان غیردولتی آمریکایی به نام «اتحادیه ضد افترا / ADL» به دنبال این است که ایران، کره شمالی و سوریه را مسئول کمک به حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر بداند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: این شکایت به نمایندگی از ۱۰۰ آمریکایی یا خانواده‌های آن ها مطرح می‌شود. شاکیان به دنبال این هستند که سه کشور ایران، کره شمالی و سوریه را مسئول «مرگ، آسیب‌های جسمی و روحی، و گروگان‌گیری‌هایی که حماس در جریان خشونت‌های وحشیانه‌اش به‌وجود آورده است» بدانند.

این گروه ادعا کرده است که دعاوی اینچنین اغلب توسط کشورهایی که به عنوان متهم نام برده می‌شوند نادیده گرفته می‌شود. با این حال،‌ آن‌ها امیدوارند که این ابتکار یک راه بالقوه برای گرفتن غرامت برای «قربانیان» حمله طوفان الاقصی از محل صندوق آمریکایی «قربانیان تروریسم دولتی» را فراهم ‌آورد.

جاناتان گرینبلت، مدیر عامل «اتحادیه ضد افترا» در بیانیه‌ای  مدعی شد: «ایران بزرگترین حامی یهودی‌ستیزی و تروریسم در جهان است‌ و در کنار آن سوریه و کره شمالی قرار دارند. آنها باید مسئول نقش خود در بزرگترین حمله یهودی‌ستیزانه پس از هولوکاست باشند.»‌

او در ادامه گفت: «ما هر کاری که ممکن است انجام می‌دهیم تا  حماس و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند را پاسخگو کنیم.»

از میان ۱۲۰۰ کشته ثبت شده در حمله حماس در هفتم اکتبر، دست‌کم ۳۲ آمریکایی کشته شدند. از بیش از ۲۵۰ نفری هم که گروگان گرفته شده بودند، دست‌کم ۱۰ نفر آمریکایی بودند که هشت نفر - زنده یا مرده - هنوز در اسارت حماس هستند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مقامات ایران ارتباط مستقیم خود را با حمله هفتم اکتبر حماس تکذیب کرده اند. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر