کد خبر: 191235
A

توماس فریدمن نویسنده معروف نیویورک تایمز: بایدن مرد خوبی است اما حزب دمکرات بخاطر خطر ترامپ باید او را کنار بگذارد

وماس فریدمن نویسنده نیویورک‌تایمز نوشت: خانواده بایدن و تیم سیاسی‌اش باید به سرعت جمع شوند و سخت‌ترین گفت‌وگوها را با رئیس جمهور داشته باشند؛ گفت‌وگویی از سر دوستی و شفافیت و در عین حال قاطعانه. برای اینکه به آمریکا بیشترین فرصت ممکن را برای جلوگیری از تهدید ترامپ در نوامبر بدهد، رئیس جمهور باید پیش بیاید و اعلام کند که برای انتخابات مجدد شرکت نخواهد کرد و همه نمایندگان خود را برای کنوانسیون ملی دموکرات‌ها آزاد می‌کند

توماس فریدمن نویسنده معروف نیویورک تایمز: بایدن مرد خوبی است اما حزب دمکرات بخاطر خطر ترامپ باید او را کنار بگذارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  توماس فریدمن نویسنده نیویورک‌تایمز نوشت: خانواده بایدن و تیم سیاسی‌اش باید به سرعت جمع شوند و سخت‌ترین گفت‌وگوها را با رئیس جمهور داشته باشند؛ گفت‌وگویی از سر دوستی و شفافیت و در عین حال قاطعانه.

برای اینکه به آمریکا بیشترین فرصت ممکن را برای جلوگیری از تهدید ترامپ در نوامبر بدهد، رئیس جمهور باید پیش بیاید و اعلام کند که برای انتخابات مجدد شرکت نخواهد کرد و همه نمایندگان خود را برای کنوانسیون ملی دموکرات‌ها آزاد می‌کند. حزب جمهوری‌خواه -اگر رهبرانش اندکی صداقت داشتند- همین را می‌خواهند، اما چنین نمی‌کنند. این موضوع اهمیت این مساله را بیشتر می‌کند که دموکرات‌ها منافع کشور را در اولویت قرار داده و اعلام کنند که یک روند عمومی برای رقابت نامزدهای مختلف دموکرات برای نامزدی آغاز می‌شود. زمانی که کنوانسیون دموکرات‌ها در 19اوت در شیکاگو آغاز می‌شود، ممکن است آشفته و بی‌نظم باشد، اما من فکر می‌کنم تهدید ترامپ به اندازه‌ای جدی است که نمایندگان بتوانند به سرعت دور هم جمع شوند و نامزدی را با اجماع معرفی کنند.

اگر کامالا هریس معاون رئیس جمهور بخواهد رقابت کند، باید چنین کند. اما رای‌دهندگان سزاوار یک «روند باز» در جست‌وجوی نامزدی از حزب دموکرات برای ریاست جمهوری هستند که بتواند نه تنها حزب بلکه کشور را (با ارائه چیزی که هیچ یک از افراد حاضر در صحنه آتلانتا در پنج‌شنبه شب انجام نداده‌اند) متحد کند: توصیفی قانع‌کننده از اینکه جهان اکنون در کجاست و چشم‌اندازی قانع‌کننده برای آنچه آمریکا می‌تواند و باید انجام دهد تا به رهبری خود - از نظر اخلاقی، اقتصادی و دیپلماتیک- ادامه دهد. اگر بایدن اصرار به نامزدی داشته باشد و در مقابل ترامپ شکست بخورد، بایدن و خانواده‌اش -و کارکنان و اعضای حزبش که او را تشویق کردند- نمی‌توانند خود را نشان دهند. آنها لایق گزینه بهتری هستند. آمریکا به نامزد بهتری نیاز دارد. دنیا به نامزد بهتری نیاز دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر