کد خبر: 190491
A

اسرائیل فرمانده لبنانی گروه «جماعت اسلامی» را در حمله پهپادی ترور کرد

یک پهپاد اسرائیلی دیروز به حمله به خودرویی که در آن ایمن غطمه حضور داشت، او را به شهادت رساند. غطمه از فرماندهان گروه لبنانی «جماعت اسلامی» بود که ظاهرا وظیفه تامین تدارکات نظامی برای حماس را برعهده داشت.

اسرائیل فرمانده لبنانی گروه «جماعت اسلامی» را در حمله پهپادی ترور کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک پهپاد اسرائیلی روز شنبه به حمله به خودرویی که در آن ایمن غطمه حضور داشت، او را به شهادت رساند. غطمه از فرماندهان گروه لبنانی «جماعت اسلامی» بود که ظاهرا وظیفه تامین تدارکات نظامی برای حماس را برعهده داشت.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای تأیید کرد که به لبنان حمله کرده تا غطمه را که «مسئولیت هدایت تسلیحات برای حماس و جماعت اسلامی» در لبنان را برعهده داشته از بین ببرد.

سازمان «جماعت اسلامی» شاخه‌ای از اخوان المسلمین در لبنان است و اسرائیل مدعی است که از آغاز جنگ در غزه در این گروه حملاتی را علیه اسرائیلی‌ها ترتیب داده است.

ارتش اسرائیل در ماه مه یک فرمانده ارشد دیگر این گروه در لبنان به نام شورهبیل علی السید را به شهادت رسانده بود. دره بقاع در شرق لبنان و در مرز سوریه قرار دارد. حزب الله تمام دارایی‌های استراتژیک خود را در دره بقاع که دور از مرز اسرائیل است، متمرکز کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر