کد خبر: 190321
A

خبرگزاری «رویترز»: نیروهای اسرائیلی کنترل شرق، جنوب و مرکز رفح را به دست گرفتند

رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که تانک‌ های اسرائیلی پس از تصرف مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی رفح، به سمت غرب و شمال این شهر حرکت کردند. در پی آتش جنگنده ‌ها، تانک‌ها و ناوهای جنگی اسرائیل، موج جدید آوارگان از این شهر که پیشتر بیش از یک میلیون آواره را در خود جای داده بود، آغاز شده است.

خبرگزاری «رویترز»: نیروهای اسرائیلی کنترل شرق، جنوب و مرکز رفح را به دست گرفتند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که تانک‌ های اسرائیلی پس از تصرف مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی رفح، به سمت غرب و شمال این شهر حرکت کردند. در پی آتش جنگنده ‌ها، تانک‌ها و ناوهای جنگی اسرائیل، موج جدید آوارگان از این شهر که پیشتر بیش از یک میلیون آواره را در خود جای داده بود، آغاز شده است.

ساکنان رفح روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفتند که در دو روز گذشته، فعالیت‌های نظامی ارتش اسرائیل در منطقه شدت گرفته است و به‌طور مداوم صدای انفجارها و تیراندازی‌ها به گوش می‌رسد.

به گفته شاهدان محلی، تانک‌ها و نیروهای زمینی ارتش اسرائیل اکنون کنترل شرق، جنوب و مرکز شهر رفح را در دست دارند و می‌کوشند غرب و شمال رفح را نیز تصرف کنند.

به گزارش رویترز، پیشروی ارتش اسرائیل منجر به موج جدیدی از تخلیه ساکنان شهر شده است.

رفح در ماه‌های گذشته پناهگاهی موقت برای حدود یک میلیون نفر از اهالی غزه بود که از خانه‌های خود آواره شده بودند.

به گزارش این خبرگزاری، اکثر ساکنانی که از شمال، مرکز و خان یونس به رفح منتقل شده بودند، اکنون دوباره به سمت شمال برگشته‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر