کد خبر: 190305
A

ادعای رهبر جامعه یهودیان فرانسه: به دختر۱۲ ساله یهودی در پاریس تجاوز شد

تجاوز به یک دختر ۱۲ ساله یهودی در حومه پاریس جامعه فرانسه را در بُهت فرو برده است و نگرانی‌ها درباره افزایش یهودستیزی را به خط مقدم تبلیغات در انتخابات پیش روی این کشور تبدیل کرده است.

ادعای رهبر جامعه یهودیان فرانسه: به دختر۱۲ ساله یهودی در پاریس تجاوز شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تجاوز به یک دختر ۱۲ ساله یهودی در حومه پاریس جامعه فرانسه را در بُهت فرو برده است و نگرانی‌ها درباره افزایش یهودستیزی را به خط مقدم تبلیغات در انتخابات پیش روی این کشور تبدیل کرده است.

حزب ضد مهاجرت «اجتماع ملی» که در سال‌های اخیر تلاش کرده است پیوندهای تاریخی خود با یهودستیزی را از بین ببرد، در نظرسنجی‌های اولیه از انتخابات مجلس پیشتاز است و در صورت برتری در این انتخابات دو مرحله‌ای اولین شانس واقعی خود را برای تشکیل دولت خواهد داشت.

اگر آن‌ها موفق شوند، این برای اولین بار خواهد بود که از زمان اشغال نازی‌ها یک دولت راست افراطی قدرت را در فرانسه به دست می‌گیرد.

این در شرایطی است که در کارزارهای انتخاباتی، شخصیت‌های چپ افراطی نیز به دلیل نحوه واکنش‌شان به حمله حماس به خاک اسرائیل در ۷ اکتبر و جنگ متعاقب آن با اتهام یهودستیزی مواجه هستند.

نگرانی‌ها در مورد ابعاد یهودستیزی در فرانسه پس از آن شدت گرفته است که دادستان‌ها اعلام کردند در هفته جاری و در یک مورد «خشونت با انگیزه مذهبی»، دو پسر نوجوان در حومه پاریس به یک دختر ۱۲ ساله تجاوز کردند.

الی کورشیا، وکیل و رهبر جامعه یهودیان فرانسه، به شبکه تلویزیونی ب‌اف‌ام این کشور گفت که این دختر یهودی بوده و در این تجاوز کلمه «فلسطین» ذکر شده است.

در واکنش به این اتفاق صدها نفر عصر پنجشنبه در دومین شب متوالی در اطراف بنای تاریخی باستیل در پاریس در اعتراض به یهود‌ستیزی تجمع کردند.

فرانسه دارای بیشترین جمعیت یهودی در اروپا است، اما با توجه به همکاری دولت این کشور با نازی‌ها در جنگ جهانی دوم و قتل‌عام یهودیان، هر اقدام یهود‌ستیزانه بلافاصله زخم‌های قدیمی را باز می‌کنند.

این در شرایطی است که فرانسه همچنین دارای بیشترین جمعیت مسلمان در غرب اروپا نیز هست و اقدامات ضد مسلمانان در سال‌‌های اخیر افزایش یافته است.

گابریل اتل، نخست‌وزیر فرانسه در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این دختر «به دلیل یهودی بودنش مورد تجاوز قرار گرفته است». در همین حال امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از مدارس خواست تا «ساعت بحث» درباره نژادپرستی و یهودستیزی برگزار کنند.

جردن باردلا، دبیرکل حزب اجتماع ملی، نیز در واکنش گفت که در صورت انتخاب شدن «با یهودستیزی‌ای که از ۷ اکتبر تا کنون گریبان فرانسه را گرفته است مبارزه خواهد کرد.»

وی همین طور اعلام کرد که حزب او به دلیل یک پیام یهود‌ستیزانه، که در سال ۲۰۱۸ در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، حمایتش را از یکی از نامزدهای خود پس می‌گیرد.

مارین لوپن، دبیرکل سابق حزب اجتماع ملی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ در همین حال چپ افراطی را به «انگ زدن به یهودیان» و «استفاده ابزاری» از نزاع بین اسرائیل و حماس متهم کرده است.

در سوی مقابل ژان لوک ملانشون، رهبر چپ‌گرایان، نیز «نژادپرستی یهودستیزانه» را محکوم کرد هرچند حزبش به نام «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» خود با اتهام یهود‌ستیزی مرتبط با جنگ اسرائیل و حماس مواجه است.

در نوامبر گذشته ۱۸۰ هزار نفر در سراسر فرانسه در اعتراض به افزایش یهودستیزی در پی جنگ میان اسرائیل و حماس در غزه دست به راهپیمایی زدند.

رهبران حزب اجتماع ملی نیز در آن تجمعات شرکت کردند. با این حال منتقدان می‌گویند این دست اقدامات علیرغم اینکه باعث افزایش مشروعیت سیاسی این حزب شده، با این حال نتوانسته میراث یهودستیزانه آن را از بین ببرد.

ژان ماری لوپن، بنیانگذار حزب و پدر مارین لوپن، بارها به دلیل سخنان تنفرآمیز یهودستیزانه و کم‌اهمیت جلوه دادن هولوکاست محکوم شده بود و به همین خاطر میراث‌داران او از جمله دخترش تلاش‌ کرده‌اند با اخراج او و همین‌طور تغییر نام حزب از جبهه ملی به اجتماع ملی روی بهبود تصویر سیاسی خود کار کنند.

نخست‌وزیر فرانسه در ماه مه اعلام کرد که در سه‌ماهه نخست امسال «۳۶۶ اقدام یهودستیزانه» ثبت شده است که نسبت به سه ماه اول سال ۲۰۲۳، میزان ۳۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر