کد خبر: 189521
A

جردن باردلا، برنده بزرگ انتخابات اروپا در فرانسه کیست؟

جردن باردلا، رئیس جوان حزب راست افراطی «اجتماع ملی»(RN) که تنها ۲۸ سال سن دارد، با کسب بیش از ۳۱ درصد آرا شهروندان فرانسه، به امتیازی تاریخی در جریان برگزاری انتخابات پارلمان اروپا دست یافت.

جردن باردلا، برنده بزرگ انتخابات اروپا در فرانسه کیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جردن باردلا، رئیس جوان حزب راست افراطی «اجتماع ملی»(RN) که تنها ۲۸ سال سن دارد، با کسب بیش از ۳۱ درصد آرا شهروندان فرانسه، به امتیازی تاریخی در جریان برگزاری انتخابات پارلمان اروپا دست یافت.

اگرچه حزب او در جریان انتخابات سال ۲۰۱۹ پارلمان اروپا نیز به نتایج خوبی رسیده بود، اما این بار فهرست جردن باردلا توانست دو برابر ائتلاف امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه رای‌های ریخته شده در صندوق ها را از آن خود کند.

او در اولین سخنرانی خود پس از کسب این پیروزی گفت: «هموطنان ما با این رای، تمایل خود را برای تغییر اعلام کردند. امشب امانوئل ماکرون یک رئیس جمهور ضعیف است.»

از همان بعد از ظهر یکشنبه و آغاز تدریجی اعلام نتایج انتخابات نیز بسیاری در حزب او اعلام کردند که او را به زودی در جامه نخست وزیر خواهند دید.

جردن باردلا که پسر یک مهاجر ایتالیایی است، در سال ۱۹۹۵ میلادی در حومه پاریس متولد شد. او که تحت تأثیر شورش‌های خشونت آمیز حومه فرانسه در سال ۲۰۰۵ میلادی قرار گرفته بود، در سن ۱۷ سالگی وارد سیاست شد و به حزب راست افراطی «جبهه ملی» که در آن زمان توسط ژان ماری لوپن رهبری می‌شد، پیوست. نام این حزب بعدها به «اجتماع ملی» تغییر یافت.

او دو سال بعد تحصیلاتش را در رشته جغرافیا رها کرد و تا وقت خود را کاملا صرف سیاست کند.

به این ترتیب توانست قبل از آنکه در سن ۲۳ سالگی در فهرست «اجتماع ملی» برای انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۹ میلادی قرار بگیرد، توانست در پست های دیگری در این حزب از جمله مشاور منطقه‌ای ایل‌-دو‌-فرانس به مرکزیت پاریس، سخنگو و معاون رئیس حزب فعالیت کند.

جردن باردلا سرانجام در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی به عنوان جانشین مارین لوپن و رئیس جدید این حزب راست افراطی انتخاب شد. او اولین فرد خارج از خانواده لوپن‌ها محسوب می‌شود که ریاست حزب ضدمهاجرت «اجتماع ملی» را برعهده گرفته است.

مارین لوپن که در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرانسه دوم شده بود، همچنان در رأس گروه «اجتماع ملی» در پارلمان فرانسه باقی مانده و انتظار می‌رود بار دیگر در سال ۲۰۲۷ میلادی نامزد مقام ریاست جمهوری در این کشور شود

منبع: یورونیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر