کد خبر: 189179
A

تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه در شورای امنیت؛ حماس استقبال کرد

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا در حمایت از طرح ارائه‌شده توسط جو بایدن برای آتش‌بس در جنگ غزه میان اسرائیل و گروه افراطی حماس را با ۱۴ رأی موافق تصویب کرد.

تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه در شورای امنیت؛ حماس استقبال کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا در حمایت از طرح ارائه‌شده توسط جو بایدن برای آتش‌بس در جنگ غزه میان اسرائیل و گروه افراطی حماس را با ۱۴ رأی موافق تصویب کرد.

در جلسه این شورا که روز دوشنبه ۲۱ خرداد برگزار شد، روسیه به این قطعنامه رأی ممتنع داد و ۱۴ عضو دیگر به آن رأی مثبت دادند.

آمریکا متن این قطعنامه را یکشنبه و پس از شش روز مذاکره با اعضای این شورا ارائه داده بود.

این قطعنامه از پینشهاد جدید آتش‌بس رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کند؛ طرحی که اشاره شده اسرائیل آن را پذیرفته و در ادامه از حماس می‌خواهد آن را بپذیرد.

قطعنامه خواستار آن شده که حماس و اسرائیل «بدون تأخیر و بی‌قید و شرط» مفاد آن را به شکل کامل اجرا کنند.

حماس در بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه حمایت از طرح آتش‌بس در غزه استقبال و اعلام کرد که آماده همکاری با میانجی‌گران برای اجرای مفاد این طرح آتش‌بس است.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در این زمینه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز، شورای امنیت یک پیام روشن و صریح برای حماس ارسال کرد: توافق برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها مطرح شده را قبول کنید.»

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد اضافه کرد: «اسرائیل قبلا این توافق را پذیرفته است. اگر حماس توافق را بپذیرد، درگیری می‌تواند همین امروز متوقف شود و گروگان‌ها نیز می‌توانند به خانه برگردند.»

در همین زمینه٬ عمار بن جامع، سفیر الجزایر در سازمان ملل، در جریان نشست شورای امنیت گفت: ما از این قطعنامه حمایت می‌کنیم «چرا که ما معتقدیم که این قطعنامه می‌تواند گامی رو به جلو به سوی آتش بس فوری و پایدار باشد.»

سفیر الجزایر در سازمان ملل اضافه کرد: «این بارقه‌ای از امید به فلسطینی‌ها می‌دهد. زمان آن فرا رسیده است که کشتار را متوقف کنیم.»

سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا٬ نیز پس از تصویب این قطعنامه گفته است: «اتحادیه اروپا از تصویب قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از پیشنهاد آتش‌بس اعلام شده در ۳۱ مه استقبال می‌کند. »

جوزپ بورل در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «ما بار دیگر حمایت کامل خود را از نقشه راه سه مرحله‌ای ترسیم شده توسط رئیس جمهور آمریکا یادآوری می‌کنیم و از هر دو طرف می‌خواهیم که آن را پذیرفته و اجرا کنند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر