کد خبر: 189176
A

اوکراین: تعدادی از جنگنده‌های اف-۱۶ در کشورهای دوست مستقر خواهند شد

سرگی هولوبتسف رئیس بخش هوانوردی نیروی هوایی اوکراین در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تعدادی از جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین در پایگاه‌های هوایی کشورهای دوست کی‌یف مستقر خواهند شد. هولوبتسف گفت: این کار برای محافظت از این جنگنده‌ها در مقابل حملات روسیه انجام خواهد شد.

اوکراین: تعدادی از جنگنده‌های اف-۱۶ در کشورهای دوست مستقر خواهند شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از تارنمای میلیتارنی، سرگی هولوبتسف با بیان اینکه این کار برای محافظت از این جنگنده‌ها در مقابل حملات روسیه انجام خواهد شد، گفت: به این ترتیب تعداد مشخصی از این جنگنده‌ها در پایگاه‌های هوایی امن خارج از اوکراین ذخیره خواهند شد.

رئیس بخش هوانوردی نیروی هوایی اوکراین همچنین به تعداد محدود خلبانان اوکراینی آموزش دیده برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ اشاره کرد و افزود: حتی اگر قصد داشتیم همه این جنگنده‌ها را در خاک اوکراین نگهداری کنیم، به تعداد کافی خلبانان آموزش دیده برای استفاده از آنها در اختیار نداریم.

هولوبتسف در ادامه با بیان اینکه جنگنده‌هایی که در خارج از اوکراین مستقر می‌شوند، در آینده جایگزین جنگنده‌‎های اف-۱۶ آسیب‌دیده‌ای خواهند شد که در دست تعمیر قرار می‌گیرند، یادآور شد: به این ترتیب همیشه تعداد معینی جنگنده اف-۱۶ آماده در ناوگان عملیاتی خود خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ در کشورهای دوست همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: همچنین در صورت افزایش تعداد خلبانان آموزش‌دیده اوکراینی، تعداد بیشتری از این جنگنده‌ها را به داخل اوکراین انتقال خواهیم داد، یعنی همیشه می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که تعداد جنگنده‌های اف-۱۶ با تعداد خلبانانی که خواهیم داشت، مطابقت داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر