کد خبر: 187995
A

وال‌استریت‌ژورنال: ممکن است ایلان ماسک مشاور سیاسی ترامپ شود

وزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دونالد ترامپ در صورتی که در انتخابات نوامبر کاخ سفید را بازپس گیرد، ایلان ماسک میلیاردر را به عنوان مشاور سیاسی انتخاب خواهد کرد.

وال‌استریت‌ژورنال: ممکن است ایلان ماسک مشاور سیاسی ترامپ شود

به گزارش سایت دیدده بان ایران؛  بنا به ادعای یک نشریه آمریکایی، در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات، ایلان ماسک ممکن است مشاور سیاسی او شود.

 رویترز نوشت: روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دونالد ترامپ در صورتی که در انتخابات نوامبر کاخ سفید را بازپس گیرد، ایلان ماسک میلیاردر را به عنوان مشاور سیاسی انتخاب خواهد کرد.

بر اساس گزارش ژورنال، این دو در مورد راه هایی بحث کرده اند که ماسک، که پلتفرم رسانه اجتماعی X و همچنین اسپیس ایکس و تسلارا راه اندازی می کند، بتواند «حق اظهارنظر و نفوذ رسمی» بر سیاست های اقتصادی و امنیت مرزی داشته باشد.

ژورنال همچنین مدعی شده که ماسک به ترامپ اطلاع داده که یک عملیات اقناع سیاسی برای رهبران تجاری قدرتمند ایالات متحده برای حمایت نکردن از جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات و رقیب ترامپ به راه انداخته است. این گفتگوها که شامل سرمایه گذار میلیاردر نلسون پلتز می شد، همچنین شامل بحث در مورد تأمین مالی یک پروژه مبتنی بر داده برای جلوگیری از تقلب در رأی دهندگان است.

در واکنش برایان هیوز، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ به ژورنال گفت که تنها ترامپ تصمیم می گیرد که «یک فرد چه نقشی در ریاست جمهوری خود ایفا کند»

با اینکه در ماه مارس، ماسک – پس از دیدار با ترامپ در فلوریدا گفته بود که به ترامپ یا بایدن کمک مالی نخواهد کرد. اما به قول ژورنال، او گفته قصد دارد از نفوذ خود برای کمک به شکست بایدن با جلب حمایت متحدان با نفوذ استفاده کند.

گفتنی است ماسک که یکی از ثروتمندان جهان است بیشتر به جمهوریخواهان تمایل دارد و بارها از سیاست‌های مهاجرتی بایدن انتقاد کرده است.

منبع: شفقنا
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر