کد خبر: 187897
A

مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر اسرائیل: جنگ غزه دست‌کم تا پایان ۲۰۲۴ ادامه می‌یابد

مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مدعی شد ارتش این این رژیم کنترل ۷۵ درصد از منطقه حائل بین غزه و مصر، موسوم به «گذرگاه فیلادلفی»، را در اختیار دارد. او افزود که انتظار دارد جنگ در غزه حداقل تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر اسرائیل: جنگ غزه دست‌کم تا پایان ۲۰۲۴ ادامه می‌یابد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛  مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مدعی شد ارتش این این رژیم کنترل ۷۵ درصد از منطقه حائل بین غزه و مصر، موسوم به «گذرگاه فیلادلفی»، را در اختیار دارد.

تساخی هانگبی روز چهارشنبه ۹ خرداد به شبکه کان، رسانه عمومی اسرائیل، گفت ارتش اسرائیل «در داخل غزه اکنون کنترل ۷۵ درصد از گذرگاه فیلادلفی را در اختیار گرفته و من معتقدم که با گذشت زمان کنترل کامل آن را در اختیار خواهند گرفت. ما باید همراه با مصری‌ها اطمینان حاصل کنیم که از قاچاق اسلحه جلوگیری می‌شود».

او افزود که انتظار دارد جنگ در غزه حداقل تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

با وجود مخالفت‌های جهانی، روز چهارشنبه تانک‌های اسرائیلی برای دومین روز به نقاط مختلف رفح حمله کردند.

ساکنان رفح گفتند که تانک‌های اسرائیلی پیش از عقب‌نشینی به سمت منطقه حائل در مرز با مصر، به سمت تل السلطان در غرب رفح و به یبنه و شبوره در مرکز شهر رفح حمله کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، برخی از ساکنان گزارش می‌دهند که «خودروهای زرهی روباتیک بدون سرنشینی» را درحال شلیک با مسلسل در برخی از نقاط شهر رفح مشاهده کرده‌اند.

 

همزمان با ادامه درگیری‌ها در رفح، ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که سه سرباز اسرائیلی در جنوبی‌ترین شهر غزه، یعنی رفح، کشته شده‌اند.

 

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که این سربازان روز سه‌شنبه بر اثر انفجار یک تله انفجاری کشته شدند و سه سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر