کد خبر: 172764
A

رایزنی هلند براى اسکورت کشتى‌ها در دریای سرخ در برابر حملات یمن

هلند در حال گفتگو با آمریکا و کشور‌های هم‌پیمان بین‌المللی در مورد حفاظت دریایی از کشتی‌های تجاری است که از دریای سرخ عبور می‌کنند.

رایزنی هلند براى اسکورت کشتى‌ها در دریای سرخ در برابر حملات یمن

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دویچه وله: هلند در حال گفتگو با آمریکا و کشورهای هم‌پیمان بین‌المللی در مورد حفاظت دریایی از کشتی‌های تجاری است که از دریای سرخ عبور می‌کنند.

کایسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند روز یکشنبه ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) به شبکه تلویزیونی NPO1 در لاهه گفت: «شرکت‌های کشتیرانی بزرگ به دلیل حملات حوثی‌های  یمن به طور فزاینده‌ای از مسیر عبور از دریای سرخ و کانال سوئز اجتناب می‌کنند و خواستار اسکورت نظامی برای این مسیر کشتیرانی هستند.» به گفته اولونگرن، این چیزی است که "ما باید آن را بررسی کنیم".

اولونگرن تاکید کرد که حفاظت فعلی برای کشتی‌های بین‌المللی که از دریای سرخ عبور می کنند کافی نیست. او گفت: «ما اکنون اغلب در برابر دزدی دریایی از کشتی‌ها محافظت می‌کنیم، اما این بار مسئله موشک‌ها و پهپادها است. بنابراین حفاظت فعلی کافی نیست.»

کانال سوئز دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر دریایی میان آسیا و اروپا را امکان‌پذیر می‌سازد. حدود ده درصد کل تجارت جهانی از دریای سرخ می‌گذرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر