کد خبر: 170057
A

بایدن خواستار «اتحاد مجدد نوار غزه و کرانه باختری» شد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در یادداشتی که در روزنامه «واشنگتن‌پست» منتشر شد خواستار «اتحاد مجدد نوار غزه و کرانه باختری رود اردن» زیر نظر «تشکیلات فلسطینی احیاشده» شد

بایدن خواستار «اتحاد مجدد نوار غزه و کرانه باختری» شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در یادداشتی که در روزنامه «واشنگتن‌پست» منتشر شد خواستار «اتحاد مجدد نوار غزه و کرانه باختری رود اردن» زیر نظر «تشکیلات فلسطینی احیاشده» شد.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده نوشته است: «نوار غزه و کرانه باختری رود اردن باید زیر نظر یک ساختار اداره‌کننده که در نهایت تشکیلات فلسطینی احیاشده خواهد بود متحد شوند.

گروه حماس از سال ۲۰۰۷ کنترل نوار غزه را در دست دارد اما پیش از آن برای مدتی این باریکه مانند کرانه باختری رود اردن زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطینی اداره می‌شد. 

اظهارات جو بایدن به نظر می‌رسد در راستای سیاست قدیمی آمریکا طی چند دهه گذشته مبنی بر تشکیل و همزیستی دو کشور (اسرائیل و کشور فلسطینی‌ها) باشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین تهدید کرده است که کشورش «افراط‌گرایانی را که به غیرنظامیان در کرانه باختری حمله می‌کنند» از دریافت ویزا محروم خواهد کرد. 

جو بایدن نوشته است: «خشونت افراط‌گرایان علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری باید متوقف شود و کسانی که این خشونت‌ها را مرتکب می‌شوند باید حساب پس دهند.

منبع: یورونیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر