کد خبر: 169917
A

رئیس پیشین سازمان اطلاعات ملی آمریکا: در صورت حمله وسیع حزب‌الله به اسرائیل، آمریکا باید وارد جنگ شود

جیمز کلَپِر، رئیس پیشین سازمان اطلاعات ملی آمریکا: اگر حزب‌الله از سطح حملات محدود هفته‌های اخیر وارد حمله گسترده علیه اسرائیل شود، من از استفاده آمریکا از توان نیروی دریایی حمایت خواهم کرد. اگر در چنین سناریوی احتمالی، آمریکا این کار را نکند، ارزش بازدارندگی را زیر سوال خواهد برد.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات ملی آمریکا: در صورت حمله وسیع حزب‌الله به اسرائیل، آمریکا باید وارد جنگ شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جیمز کلَپِر، رئیس پیشین سازمان اطلاعات ملی آمریکا، به روزنامه اسرائیلی هاآرتص گفت: اگر حزب‌الله از سطح حملات محدود هفته‌های اخیر وارد حمله گسترده علیه اسرائیل شود، من از استفاده آمریکا از توان نیروی دریایی حمایت خواهم کرد. اگر در چنین سناریوی احتمالی، آمریکا این کار را نکند، ارزش بازدارندگی را زیر سوال خواهد برد.

 کلپر در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شد، گفت: روشن است که حماس بیش از آن‌چه همه ما (نهادهای اطلاعاتی) فکر می‌کردیم، توانایی دارد، اهداف اساسی آن‌ها از زمان تأسیس این گروه تغییر نکرده، ایران با تأمین سلاح، آموزش و غیره به آن‌ها (برای ضربه زدن به اسرائیل) فشار می‌آورد و به آن‌ها کمک می‌کند.

این مقام ارشد اطلاعاتی پیشین اظهار داشت: (موضع) ایران به صورت قاطع علیه غرب و علیه اسرائیل است، آماده است تا آخرین فرد از گروه‌های نیابتی‌اش، حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها بجنگند اما در مراقبت از خود بسیار محتاط است.

به عقیده جیمز کلپر، پاسخ به این سوال که این جنگ چگونه پایان خواهد یافت را تنها اسرائیل می‌داند. او افزود: اگر اسرائیل به نابودی کامل حماس فکر می‌کند، به این معنی است که (این هدف) ناگزیر به نابودی غزه منجر می‌شود.

آقای کلپر در جواب این پرسش که آیا اهداف تعیین شده اسرائیل از جنگ جاری برای او نیز قابل عملی شدن هست، گفت: بله، حماس و زیرساخت‌های آن را نابود کنید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر