کد خبر: 169815
A

حماس گزارش رویترز را تکذیب کرد/آیت الله خامنه ای نگفته بود، حماس با ایران هماهنگ نکرده است

گروه حماس، گزارش خبرگزاری رویترز در خصوص ملاقات هفته گذشته آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را «تکذیب» کرده و آن گزارش را «بی‌اساس» نامیده است.

حماس گزارش رویترز را تکذیب کرد/آیت الله خامنه ای نگفته بود، حماس با ایران هماهنگ نکرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ گروه حماس، گزارش خبرگزاری رویترز در خصوص ملاقات هفته گذشته آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی  با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را «تکذیب» کرده و آن گزارش را «بی‌اساس» نامیده است.

رویترز روز چهارشنبه نوشته بود که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه حماس قصد خود برای حمله به اسرائیل را به ایران خبر نداده بوده، گفته ایران به نفع حماس وارد جنگ نخواهد شد، هرچند حمایت‌های معنوی و سیاسی از این گروه را ادامه خواهد داد.

رویترز همچنین نوشته بود که رهبر انقلاب اسلامی از اسماعیل هنیه خواسته صداهای افرادی در حماس را که از ایران و حزب‌الله می‌خواهند به سود جنگ حماس وارد کارزار شوند، «خاموش کند».

گروه حماس در واکنش به نوشته رویترز به شبکه المیادین گفته است: از «انتشار اخبار بی‌اساس متأسف است» و از این خبرگزاری می‌خواهد درستی مطالب خود را بررسی کند.

المیادین که با ایران و حزب‌الله همسو است، نوشت رویترز «به دروغ» مطالبی را از زبان رهبر ایران منتشر کرده است.

دست‌کم سه تن از سران حماس شامل خالد مشعل، موسی ابومرزوق و غازی حمد، در هفته‌های نخست جنگ گفته بودند که انتظار بیشتری از حزب‌الله برای ورود به کارزار جنگی علیه اسرائیل داشتند. با این حال، این نوع درخواست‌ها در روزهای گذشته خاموش شده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر