کد خبر: 168881
A

زیر دریایی یو.اس.اس فلوریدا وارد کانال سوئز شد+عکس

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که زیردریایی یو.اس.اس فلوریدا که قادر به استقرار موشک‌های بالستیک است با ۱۵۴ موشک کروز تاماهاوک وارد خاورمیانه شده است.

زیر دریایی یو.اس.اس فلوریدا وارد کانال سوئز شد+عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که زیردریایی یو.اس.اس فلوریدا که قادر به استقرار موشک‌های بالستیک است با ۱۵۴ موشک کروز تاماهاوک وارد خاورمیانه شده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛، این زیردریایی کانال سوئز را طی کرده و وارد دریای سرخ شده است و از آن‌جا به نیروی ضربتی ناو یو.اس.اس دوایت‌دی آیزنهاور خواهد پیوست. یو.اس.اس آیزنهاور و ناوگان همراه آن نزدیک به دو هفته پیش به خاورمیانه اعزام شدند.

هفته گذشته، گروه ناو هواپیمابر یک تمرین آموزشی گسترده را با گروه ضربتی ی.اس.اس فورد کاریر که در حال حاضر در دریای مدیترانه در جنوب قبرس در حال فعالیت است، انجام داد.

فلوریدا

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دستور داده بود که این دو گروه ناو هواپیمابر به خاورمیانه اعزام شوند تا مانع از گشوده شدن جبهه دیگری از سوی ایران و حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل شوند.

افزون بر این، سومین گروه ضربتی نیروی دریایی متشکل از یگان اعزامی دریایی ۲۶ در حال حاضر در دریای سرخ مستقر است. از یو.اس.اس باتان، کشتی تهاجمی آبی خاکی، و دو کشتی دیگر به‌عنوان پایگاهی در دریا برای حدود دو هزار تفنگدار دریایی استفاده می‌شود.

یو اس اس فلوریدا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر