کد خبر: 168784
A

تلاش تظاهر کنندگان ترکیه ای برای تصرف پایگاه نیروهای آمریکایی

پلیس ترکیه روز یکشنبه ۱۴ آبان برای متفرق کردن معترضان حامی فلسطین که در خارج از پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی تجمع کرده بودند، از ماشین آبپاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند. معترضان ترکیه ای موانع را شکستند و سعی کردند وارد پایگاه هوایی شوند

تلاش تظاهر کنندگان ترکیه ای برای تصرف پایگاه نیروهای آمریکایی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پلیس ترکیه روز یکشنبه ۱۴ آبان برای متفرق کردن معترضان حامی فلسطین که در خارج از پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی تجمع کرده بودند، از ماشین آبپاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایرانخبرگزاری آناتولی نوشته که معترضان با در دست داشتن پرچم‌های ترکیه و فلسطین، شعارهایی علیه اسرائیل و آمریکا سر دادند.

این خبرگزاری می‌گوید هنگامی که «برخی از معترضان موانع را شکستند و سعی کردند وارد پایگاه هوایی شوند، پلیس وارد عمل شد.»

یک عکاس خبرگزاری فرانسه گفته است زمانی که جمعیت معترضان پس از برگزاری یک تجمع مسالمت‌آمیز به سمت پایگاه هوایی اینجرلیک حرکت کردند، پلیس سعی کرد آن‌ها را پراکنده کند.

ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که چندصد نفر معترضان در حال دویدن هستند و برخی از آن‌ها پرچم فلسطین را در دست دارند و پلیس از ماشین آبپاش برای متفرق کردن آن‌ها استفاده می‌کند.

تاکنون گزارشی از بازداشت یا مجروح شدن معترضان منتشر نشده است. مقامات آمریکایی نیز در این زمینه اظهار نظر فوری نکرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر