کد خبر: 168749
A

وزیر اسرائیلی پس از پیشنهاد استفاده از بمب هسته‌ای در غزه تنبیه شد

آمیخای الیاهو، وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو، پس از پیشنهاد استفاده از بمب هسته‌ای در جنگ جاری با حماس در غزه تنبیه شد. آمیخای الیاهو، وزیر میراث فرهنگی در دولت اسرائیل که یک مذهبی افراطی است.

وزیر اسرائیلی پس از پیشنهاد استفاده از بمب هسته‌ای در غزه تنبیه شد

به گزارس سایت دیده بان ایران؛ آمیخای الیاهو، وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو، پس از پیشنهاد استفاده از بمب هسته‌ای در جنگ جاری با حماس در غزه تنبیه شد.

آمیخای الیاهو، وزیر میراث فرهنگی در دولت اسرائیل که یک مذهبی افراطی است او ضمن طرح این پیشنهاد در مصاحبه‌ای رادیویی گفت که از ابعاد انتقام جویانه عملیات اسرائیل در غزه پس از حمله مرگبار حماس در ۷ اکتبر گذشته راضی نیست.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ وزیر اسرائیلی سپس در پاسخ به این سوال که آیا راه حل از نظر او این است که «یک نوع بمب هسته‌ای در  نوار غزه بیاندازند، آنجا را با خاک یکسان کند و همه را بکشند؟»، که او در پاسخ گفت بله «این یک گزینه» است.

این وزیر افراطی همچنین با تاکید بر اینکه غیرنظامی خواندن ساکنان غزه را قبول ندارد و آنها را همردیف حماس می‌داند گفته است که جان اسرا و افراد به گروگان گرفته شده با ارزش‌ تر از نظامیان نیست. 

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به سرعت به این سخنان واکنش نشان داد و آن را به عنوان اظهاراتی «غیرواقعی» محکوم کرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل آمده است که ارتش همواره در تلاش است تا «غیرجنگجویان» را در نوار غزه از حملات مصون بدارد.

بنیامین نتانیاهو همچنین این وزیر کابینه خود را از شرکت در نشست‌های دولت «تا اطلاع ثانوی» محروم کرده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر