کد خبر: 168000
A

نیویورک تایمز: حماس برای چند ماه غذا و سوخت ذخیره کرده است

نیویورک تایمز از قول چند مقام عربی و غربی اتهام اسرائیل به حماس مبنی بر ذخیره‌ کردن سوخت، غذا و دارو در تونل‌ها را تأیید کرده است. یک مقام ارشد لبنانی تخمین زده که این ذخایر برای سه تا چهار ماه کفایت می‌کند.

نیویورک تایمز: حماس برای چند ماه غذا و سوخت ذخیره کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نیویورک تایمز از قول چند مقام عربی و غربی اتهام اسرائیل به حماس مبنی بر ذخیره‌ کردن سوخت، غذا و دارو در تونل‌ها را تأیید کرده است. یک مقام ارشد لبنانی تخمین زده که این ذخایر برای سه تا چهار ماه کفایت می‌کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بنابر گزارش نیویورک تایمز، احتمالا علاوه بر صدها هزار لیتر سوخت برای وسایل نقلیه و موشک، مهمات، مواد منفجره و مواد خام برای تولید بیشتر، همچنین غذا، آب و دارو نیز در سیستم‌های تونل زیرزمینی نوار غزه  وجود دارد.

یک مقام ارشد لبنانی که نخواست نامش فاش شود، به این روزنامه گفته است که حماس، آذوقه کافی برای ادامه جنگ برای سه تا چهار ماه را در اختیار دارد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ سمیر غطاس، تحلیلگر مصری که مسائل غزه را از نزدیک دنبال می‌کند، در گفتگو با نیویورک‌تایمز می‌گوید: «اما آن‌ها بسیار مراقب چیزهایی هستند که در اختیار دارند، چرا که برای مدت طولانی از آن استفاده خواهند کرد.»

به گفته غطاس، بعید است که حماس تمایلی به ارائه غذا یا کمک‌های دیگر برای حمایت از مردم غیرنظامی داشته باشد. او می‌گوید: «جنبش حماس تنها به جنبش حماس اهمیت می‌دهد. مردم غزه برای حماس هیچ اهمیتی ندارند.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر