کد خبر: 167903
A

معاون دفتر سیاسی حماس: روسیه دوست خوب ماست/ آینده منطقه براساس گفت و گوی ما مغایر تصور آمریکاست

موسی ابومرزوق معاون دفتر سیاسی حماس: در سفر مسکو درباره چنان آینده منطقه گفتگو کردیم که مغایر تصور آمریکا باشد

معاون دفتر سیاسی حماس: روسیه دوست خوب
 ماست/ آینده منطقه براساس گفت و گوی ما مغایر تصور آمریکاست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی حماس، درباره سفر این گروه به روسیه و مذاکرات انجام شده با طرف روسی به اسپوتنیک گفت: حماس درخواست روسیه برای آزادی گروگان‌های دارای تابعیت روسی از نوار غزه را "با دقت بیشتر و مثبت‌تر" بررسی می‌کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ موسی ابومرزوق گفت:" ما به دعوت وزارت خارجه روسیه به مسکو آمدیم... جلساتی در وزارت امور خارجه برگزار کردیم، درباره همه چیز مربوط به مشکل فلسطین صحبت کردیم و اینکه چگونه با هم آینده را برای کل منطقه و بشریت تعیین می کنیم، آینده ای از که متفاوت از آینده ای باشد که ایالات متحده آمریکا ترسیم می کند".

معاون سیاسی حماس عنوان داشت: بیشتر اسرائیلی‌ها دارای تابعیت دیگری هستند، روسیه، ایالات متحده، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، و ... بسیاری از کشورها با درخواست‌هایی در مورد شهروندان خود در نوار غزه از جمله دوستان روسی به ما مراجعه کرده‌اند. ما با این درخواست روسیه برخورد مثبت‌تری داریم.

به عقیده وی، دعوت از حماس برای دیدار از روسیه در جریان درگیری‌های کنونی "پیامی به تمام جهان بود که روسیه جنبش حماس را تروریستی نمی‌داند بلکه جنبشی آزادی‌بخش می داند که از منافع مردم خود دفاع می‌کند و جنگی برای عدالت به راه انداخته است".

موسی ابومرزوق خاطرنشان کرد:" این جنگ توسط غرب، آمریکا، انگلیس و فرانسه آغاز شد و اسرائیل با اقدامات خود در قبال قدس، کرانه باختری اردن، محاصره غزه و رفتارش با اسرای فلسطینی، همه شرایط را برای این جنگ ایجاد کرد.

به دعوت وزارت امور خارجه روسیه به مسکو آمدیم... ما جلساتی را در وزارت امور خارجه برگزار کردیم، درباره همه چیز مربوط به مشکل فلسطین بحث کردیم، اینکه چگونه با هم آینده‌ای را برای کل منطقه و بشریت تعیین خواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر