کد خبر: 167681
A

سخنگوی کاخ سفید: ایران "مسئول نهایی" حملات به نیروهای آمریکا در منطقه است

جان کربی سختگوی کاخ سفید در واکنش به حملات پهپادی گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه به پایگاه‌های ارتش خود در عراق و سوریه و افزایش این حملات در هفته گذشته، مدعی شد جمهوری اسلامی ایران"حامی فعال" این حملات است.

سخنگوی کاخ سفید: ایران "مسئول نهایی" حملات به نیروهای آمریکا در منطقه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جان کربی سختگوی کاخ سفید در واکنش به حملات پهپادی گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه به پایگاه‌های ارتش خود در عراق و سوریه و افزایش این حملات در هفته گذشته، مدعی شد جمهوری اسلامی ایران"حامی فعال" این حملات  است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری  این حملات را به جمهوری اسلامی  نسبت داد و مدعی شد: ایالات متحده "اجازه تهدید علیه خود را نمی‌دهد" و نمی‌گذارد این حملات "بدون چالش بماند". 

کربی در این نشست خبری با تکرار ادعاهای مقامات آمریکایی علیه ایران مدعی شد: «ما می‌دانیم که ایران از نزدیک این رویدادها را رصد و در برخی موارد، به طور فعال این حملات را تسهیل  می‌کند». او تاکید کرد که "این گروه‌ها توسط سپاه و ایران حمایت می‌شوند" و جمهوری اسلامی ایران "گروه‌هایی را که می‌خواهند از جنگ میان إسرائیل و حماس سوءاستفاده کنند، تحریک می‌کند". سخنگوی کاخ سفید نسبت به احتمال تشدید قابل توجه این حملات در روزهای آینده عمیقا ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که "یک ارتباط بسیار مستقیم بین این گروه‌ها و سپاه وجود دارد" و حکومت جمهوری اسلامی گروه‌های نیابتی خود را از نظر مالی، نظامی و آموزشی تامین می‌کند. 

کربی در همین رابطه تاکید کرد که آمریکا "نمی‌خواهد شاهد گسترش این درگیری" باشد و به همین خاطر اقدام به افزایش توانایی نظامی خود در منطقه کرده است "تا از هرگونه اقدامی جلوگیری" کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر