کد خبر: 167166
A

امانوئل ماکرون از ممنوعیت تظاهرات حامیان فلسطین در فرانسه دفاع کرد

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، روز پنجشنبه از اقدام دولت خود در ممنوع کردن تظاهرات حامیان فلسطین دفاع کرد و گفت چنین تصمیمی در وهله اول از روی «احترام» به جانباختگان حمله روز شنبه در اسرائیل اتخاذ شده است.

امانوئل ماکرون از ممنوعیت تظاهرات حامیان فلسطین در فرانسه دفاع کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، روز پنجشنبه از اقدام دولت خود در ممنوع کردن تظاهرات حامیان فلسطین دفاع کرد و گفت چنین تصمیمی در وهله اول از روی «احترام» به جانباختگان حمله روزشنبه در اسرائیل اتخاذ شده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ او گفت: «یک حمله رخ داده بود و چنین کاری درست نبود. من افرادی را می‌بینم که می‌خواهند تظاهرات مسالمت‌آمیز داشته باشند، اما عناصر فوق‌العاده افراط‌گرایی هستند که پرچم‌های اسرائیل را آتش زده و از حماس دفاع می‌کنند. آیا در حال حاضر ما به چنین چیزهایی نیاز داریم؟»

رئیس جمهوری فرانسه اضافه کرد: «همبستگی برای صلح، مبارزه هدفمند با تروریسم و در عین حال تلاش برای حفظ جان غیرنظامیان چیزی است که ما در موقعیت کنونی احتیاج داریم. این خیلی کارا تر از تفرقه و انشقاق است.»

پیشتر در روز ۱۲ اکتبر، پنج روز پس از حمله مرگبار حماس در اسرائیل، ژرالد دارمنن وزیر کشور فرانسه با صدور یک دستور هرگونه تظاهرات در حمایت از فلسطین را در شهرهای این کشور ممنوع اعلام کرده بود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر