کد خبر: 166725
A

اسرائیل به دنبال بستن دفتر محلی خبرگزاری الجزیره

«شلومو کاری» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی شبکه الجزیره را به طرفداری از حماس متهم کرد و از تلاش برای بستن دفتر این شبکه در فلسطین اشغالی خبر داد.

اسرائیل به دنبال بستن دفتر محلی خبرگزاری الجزیره

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ «شلومو کاری» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی شبکه الجزیره را به طرفداری از حماس متهم کرد و از تلاش برای بستن دفتر این شبکه در فلسطین اشغالی خبر داد.

خبرگزاری «رویترز» روز یکشنبه (امروز) خبر داد که وزیر ارتباطات رژیم صهونیستی پیشنهاد بستن دفتر محلی شبکه الجزیره را به کابینه این رژیم ارائه می‌کند.                 

«شلومو کاری» شبکه الجزیره قطر را به تحریک احساسات در حمایت از حماس و همچنین به خطر انداختن نظامیان اسرائیلی از ناحیه حملات احتمالی از نوار غزه متهم کرد.

این مقام کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پیشنهاد تعطیلی شبکه الجزیره توسط مقامات امنیتی و همچنین کارشناسان حقوقی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «این شبکه‌ای است که (احساسات ضد اسرائیلی را) تحریک می‌کند، شبکه‌ای است که از سربازان در مناطق تجمع (خارج غزه) فیلم می‌گیرد ... (شبکه‌ای) که علیه شهروندان اسرائیل تحریک می‌کند و یک بلندگوی تبلیغاتی (برای حماس است)».

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی افزود: «این بی وجدانی است که پیام سخنگویان حماس از این شبکه منتقل شود. امیدوارم امروز به این موضوع پایان دهیم».

تلاش این مقام ارشد کابینه بنیامین نتانیاهو برای تعطیلی دفتر الجزیره در شرایطی انجام شده که این رسانه و دولت قطر تا به حال در این باره اظهارنظری انجام نداده‌اند.

شبکه الجزیره از ابتدای عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و حملات این رژیم علیه غیرنظامیان فلسطینی و محاصره شدید نوار غزه و قطع آب، برق و سوخت به روی ساکنان این منطقه، در حال پوشش لحظه به لحظه رسانه‌ای تحولات بوده است.

مقام‌های قطر طی روزهای اخیر بارها ضمن انتقاد از حملات شدید رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی، خواستار برداشته شدن محاصره غزه شده و بر لزوم کمک‌های انسان دوستانه بین‌المللی از فلسطینیان تاکید کرده‌اند.

وزارت بهداشت نوار غزه، صبح امروز (یکشنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی خبر داد. طبق اعلام این وزارتخانه، شمار شهدای فلسطینی به ۲۳۲۹ و تعداد مجروحان به ۹۰۲۴ نفرا افزایش یافته است که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر