کد خبر: 166724
A

آمریکا دومین ناو هواپیمابر را به شرق مدیترانه اعزام کرد

آمریکا دومین ناو هواپیمابر را به شرق مدیترانه اعزام کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر دفاع آمریکا، پنتاگون، شنبه اعلام کرد که کشورش یک ناو گروه دیگر شامل ناو هواپیمابر یواس‌اس آیزنهاور را به شرق مدیترانه در نزدیکی اسرائیل اعزام کرده است.

وزیر دفاع آمریکا، پنتاگون، شنبه اعلام کرد که کشورش یک ناو گروه دیگر شامل ناو هواپیمابر یواس‌اس آیزنهاور را به شرق مدیترانه در نزدیکی اسرائیل اعزام کرده است.

لوید آستین در بیانیه‌ای تصریح کرد که دستور داده است که ناو گروه هواپیمابر یواس‌اس آیزنهاور برای بازداشتن هرگونه اقدامی علیه اسرائیل به منطقه خاورمیانه اعزام شود.

او تاکید کرد که این اقدام به عنوان بخشی از تلاش آمریکا برای جلوگیری از «اقدامات خصمانه علیه اسرائیل یا هرگونه اقدامی برای گسترش» دامنه جنگ اسرائیل و حماس است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت، تقویت موقعیت نیروهای آمریکایی در شرق دریای مدیترانه بیانگر تعهد ایالات متحده نسبت به امنیت اسرائیل است.

شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» پیشتر گزارش داد، چنین اقدامی‌ می‌تواند نقشی بازدارنده برای جلوگیری از مداخله احتمالی ایران یا حزب‌الله در درگیری اسرائیل و حماس داشته باشد.

دو مقام آمریکایی به «ای‌بی‌سی نیوز» گفتند که به گروه ناو هواپیمابر یواس‌اس آیزنهاور دستور داده شده که به شرق مدیترانه برود و به گروه ناو هواپیمابر «یواس‌اس فورد» آمریکا به شرق مدیترانه بپیوندد که اوایل این هفته به آنجا رسید.

ناو هواپیمابر «یواس‌اس فورد»، یک رزم ناو موشکی، و چهار ناوشکن موشک‌انداز به همراه دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر