کد خبر: 166534
A

لایحه مسدود کردن ۶ میلیارد دلار وجوه ایران ارائه شد

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا و سناتور تام کاتن روز چهارشنبه از تهیه لایحه‌ای برای مسدود کردن فوری ۶ میلیارد دلار از پول‌های آزادشده جمهوری اسلامی خبر دادند.

لایحه مسدود کردن ۶ میلیارد دلار وجوه ایران ارائه شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در پی حمله حماس به اسرائیل، تنش بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا بر سر شش میلیارد دلار پول‌های جمهوری اسلامی که دولت بایدن ماه گذشته اجازه آزادسازی‌آن را صادر کرد، بالا گرفته است.

جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا، حمله حماس که تا کنون منجر به کشته شدن بیش از یک هزار اسرائیلی شده را با آزاد شدن دلارهای بلوکه‌شده جمهوری اسلامی ایران گره زده‌اند.

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا و سناتور تام کاتن روز چهارشنبه ۱۹ مهر (۱۱ اکتبر ۲۰۲۳) لایحه جدیدی را برای مسدود کردن فوری ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های آزاد شده ایران ارائه کردند. مک کانل در پی تصویب قانونی برای جلوگیری از دسترسی ایران به این بودجه شش میلیارد دلاری است

این لایحه دو صفحه‌ای برخی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را بازمی‌گرداند و "نقض تحریم‌ها در رابطه با انتقال وجوه از کره جنوبی به قطر" را که در ۱۱ سپتامبر به کنگره ارسال شد، ممنوع می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر