کد خبر: 166530
A

وزیر امور خارجه آمریکا: حماس نماینده مردم فلسطین نیست

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که آمریکا هرگز از حمایت خود از اسرائیل دست نخواهد کشید.

وزیر امور خارجه آمریکا: حماس نماینده مردم فلسطین نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که آمریکا هرگز از حمایت خود از اسرائیل دست نخواهد کشید. 

وی افزود: «پیامی که من به اسرائیل می‌دهم این است که شما ممکن است به اندازه کافی قوی باشید که از خود دفاع کنید اما تا زمانی که آمریکا است هرگز مجبور نیستید.»وی افزود: «ما همیشه در کنار شما خواهیم بود.»

اگرچه دیپلمات‌ ارشد آمریکایی به صراحت از خویشتن داری سخنی به میان نیاورد اما گفت که با نتانیاهو درباره اهمیت اتخاذ «هر اقدام احتیاطی ممکن برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان» گفت‌وگو کرده است. 

بلینکن افزود: «هیچ کشوری نمی‌تواند کشتار شهروندان خود را تحمل کند یا نمی‌تواند اجازه دهد چنین کشتاری بار دیگر صورت گیرد. اسرائیل حق دارد، در واقع موظف است از خود دفاع کند و تضمین دهد که این قتل عام هرگز تکرار نخواهد شد.»

به اعتقاد بلینکن، حماس نماینده مردم فلسطین نیست. 

وی سپس با اشاره به یهودی بودن و پدر بودنش افزود: «من به طور شخصی تاثیرات دلخراشی را که قتل عام حماس برای یهودیان اسرائیل و در واقع برای یهودیان در همه جا دارد، درک می‌کنم.»

وی افزود: «هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. هیچ توجیهی برای این جنایات وجود ندارد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر