کد خبر: 166311
A

وزیر خارجه انگلیس: ارتباطی میان ایران و عملیات حماس نیافته‌ایم

وزیر خارجه انگلیس ضمن اعلام حمایت دوباره از اسرائیل تاکید کرد: ارتباط میان عملیات حماس با ایران یافت نشده است.

وزیر خارجه انگلیس: ارتباطی میان ایران و عملیات حماس نیافته‌ایم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وزیر خارجه انگلیس ضمن اعلام حمایت دوباره از اسرائیل تاکید کرد: ارتباط میان عملیات حماس با ایران یافت نشده است.

گاردین نوشت: جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا مدعی شد: مطمئن است اسرائیل صرفاً بر نابودی «حماس» در غزه متمرکز است و نه حمله به فلسطینی‌ها یا به کل جهان عرب.

کلورلی افزود: ارتباط بین حماس و ایران کاملاً شناخته شده است، اما مانند ایالات متحده، بریتانیا نیز اطلاعاتی برای ارزیابی اینکه ایران مستقیماً در حملات دست داشته یا نه، ندارد.

وی گفت: «ما می دانیم که ایران حامی مالی طولانی مدت گروه های شبه نظامی در سراسر منطقه از جمله گروه حماس بوده است. اینکه آیا آنها مستقیماً در این حمله خاص دست داشته اند یا خیر، موضوعی است که در حال بررسی است. حقیقت ماجرا این است که می دانیم ایران برای مدت طولانی نفوذ بدی در منطقه داشته است.»

وزیر خارجه بریتانیا از رسانه ها هم خواست که حماس را شبه نظامی توصیف نکنند، بلکه آنها را تروریست توصیف کنند. حماس می‌خواهد این عملیات را به یک درگیری گسترده‌تر بین اسرائیل و جهان عرب تبدیل کند اما وزرای خارجه عرب نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد..

منبع: شفقنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر