کد خبر: 166187
A
واکنش ارتش اسرائیل به گزارش وال‌استریت ژورنال:

"نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که ایران عامل برنامه‌ریزی عملیات حماس علیه اسرائیل بوده است"

در پی انتشار گزارشی در روزنامه وال‌استریت ژورنال چاپ اسرائیل در خصوص «نقش پشت پرده ایران» در تدارک عملیات تهاجمی حماس علیه اسرائیل، سخنگوی ارتش اسرائیل امروز به نشریات رژیم اسرائیل گفت: «ایران یک بازیگر مهم هست، ولی ما نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که آیا ایران عامل برنامه‌ریزی این عملیات بوده است یا نه

 "نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که ایران عامل برنامه‌ریزی عملیات حماس علیه اسرائیل بوده است"

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در پی انتشار گزارشی در روزنامه وال‌استریت ژورنال چاپ اسرائیل در خصوص «نقش پشت پرده ایران» در تدارک عملیات تهاجمی حماس علیه اسرائیل، سخنگوی ارتش اسرائیل امروز به نشریات رژیم اسرائیل گفت: «ایران یک بازیگر مهم هست، ولی ما نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که آیا ایران عامل برنامه‌ریزی این عملیات بوده است یا نه».

سرهنگ دانیل هگاری، همچنین گفت اینکه ایران در آموزش نیروهای مجری این عملیات نقشی داشته یا خیر هم، برای اسرائیل قابل تأیید نیست.

وال استریت ژورنال نوشته بود که ایران در طراحی عملیات جاری نقش داشته و در نتیجه سلسله دیدارهایی که در بیروت برگزار شده و آخرین مورد آن هم،‌ روز دوشنبه هفته گذشته بوده، به آغاز این عملیات علیه اسرائیل «چراغ سبز» نشان داده بوده‌است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛  وال استریت ژورنال، ادعا کرده بود: "افسران سپاه پاسداران در میانه تابستان امسال با عوامل حماس برای طراحی یک حمله ترکیبی علیه اسرائیل همکاری کردند."

اما روزنامه یدیعوت آحرونوت چاپ اسرائیل نوشته که سخنگوی ارتش اسرائیل با این گزارش وال استریت جورنال مخالف است و دخالت ایران در آن عملیات را تأیید نمی‌کند.

سرهنگ دانیل هگاری همچنین گفته که کمک‌های تازه‌اعلام‌شده آمریکا برای اسرائیل، تنها مربوط به عملیات جاری در جبهه غزه نیست؛ بلکه در اصل برای مقابله با اقدامات احتمالی ایران در منطقه است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر