کد خبر: 165687
A

بایدن برای تضمین تداوم کمک‌های آمریکا به کی‌یف با رهبران گروه ۷ تماس می‌گیرد

پایگاه خبری آکسیوس امروز (سه‌شنبه) با استناد به گفته مقامات دیپلماتیکی گزارش داد، جو بایدن قصد دارد کنفرانس ویدئویی با رهبران اروپا و گروه ۷ برگزار کند تا به آن‌ها اطمینان دهد که واشنگتن به‌رغم مخالفت جمهوری‌خواهان، به ارائه کمک‌های نظامی به کی‌یف ادامه خواهد داد.

بایدن برای تضمین تداوم کمک‌های آمریکا به کی‌یف با رهبران گروه ۷ تماس می‌گیرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛یک مقام آمریکایی، دو دیپلمات اروپایی و یک منبع دیگر به پایگاه خبری آکسیوس گفتند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور امروز با برخی از همتایان اروپایی خود تماس خواهند گرفت تا به آن‌ها اطمینان دهند که ایالات متحده به ارسال کمک‌ها به اوکراین ادامه خواهد داد.

یکی از این منابع نامبرده شده همچنین گفت که دولت ایالات متحده به متحدان خود می‌گوید که در حال کار بر روی توافقی با قانونگذاران است تا اطمینان حاصل شود که حمایت از کی‌یف متوقف نخواهد شد.

جو بایدن شامگاه شنبه قانون بودجه موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت تا ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) را بدون تخصیص کمک به اوکراین امضا کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی نوشت: مشاجره‌های سیاسی آمریکا و لفاظی‌های کارزارهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری این کشور بر میدان‌های نبرد اوکراین سایه افکنده است.

این روزنامه نوشت: اکنون تعداد زیادی از سیاستمداران آمریکایی، عمدتا جمهوری‌خواهان که توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا رهبری می‌شوند، از حمایت‌های ایالات متحده به اوکراین انتقاد می‌کنند. مجلس نمایندگان آمریکا مشاجره‌هایی در رابطه با تعطیلی دولت آمریکا داشته‌ و در حین این کشمکش‌ها، کمک‌های واشنگتن به کی‌یف «هسته اصلی» این موضوع بوده است.

طبق این گزارش، اگرچه کنگره بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی، مالی و بشردوستانه از آغاز جنگ اوکراین به این کشور اختصاص داده اما عدم قطعیت درباره تعهدات واشنگتن به اوکراین در ادامه مسیر در حال افزایش است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر