کد خبر: 164731
A

وزیر خارجه اسرائیل: عادی سازی روابط با عربستان تا اوایل سال ۲۰۲۴ امکان پذیر است

الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل امروز پنجشنبه گفت: چارچوب توافقی با میانجیگری ایالات متحده برای ایجاد روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی ممکن است تا اوایل سال آینده برقرار شود.

وزیر خارجه اسرائیل: عادی سازی روابط با عربستان تا اوایل سال ۲۰۲۴ امکان پذیر است

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از رویترز، الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل امروز پنجشنبه گفت: چارچوب توافقی با میانجیگری ایالات متحده برای ایجاد روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی ممکن است تا اوایل سال آینده برقرار شود.

جو بایدن که با انتخاباتی بسیار سخت در نوامبر سال آینده روبرو است به شدت تلاش می‌کند با عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان وزن سیاسی خود را در برابر نامزدهای جمهوریخواه- شاید دونالد ترامپ- بالا ببرد. بن سلمان ولیعهد عربستان هم روز چهارشنبه از نزدیک بودن توافق با اسرائیل خبر داده بود.

الی کوهن، وزیر امور خارجه به رادیو ارتش اسرائیل گفت: شکاف ها را می توان پر کرد. این زمان می برد. اما پیشرفت وجود دارد. مطمئناً این احتمال وجود دارد که در سه ماهه اول سال 2024، چهار یا پنج ماه پس از آن، بتوانیم در نقطه‌ای باشیم که جزئیات (یک معامله) نهایی شود.

گفتنی است اگر اینگونه باشد که وزیر خارجه اسرائیل می‌گوید چنین جدول زمانی می تواند دولت بایدن را قادر سازد تا دوره بازنگری در کنگره و سنای ایالات متحده را پشت سر بگذارد و پیش از رای گیری ریاست جمهوری در نوامبر این توافق را به تصویب برساند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر