کد خبر: 164324
A

دبیرکل ناتو: برای جنگ طولانی در اوکراین آماده باشید

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) امروز(یکشنبه) در مصاحبه ای احتمال پایان سریع جنگ اوکراین را در زمانی که کی یف به ضد حمله خود علیه روسیه ادامه می دهد، بعید دانست.

دبیرکل ناتو: برای جنگ طولانی در اوکراین آماده باشید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) امروز(یکشنبه) در مصاحبه ای احتمال پایان سریع جنگ اوکراین را در زمانی که کی یف به ضد حمله خود علیه روسیه ادامه می دهد، بعید دانست.

 به نقل از الشرق الاوسط، ینس استولتنبرگ در مصاحبه ای با نشریه آلمانی «فونکه» گفت: «بیشتر جنگ ها زمانی که برای اولین بار آغاز می شود، بیشتر از آنچه پیش بینی می شود طول می کشد.»

وی هشدار داد: «بنابراین باید خودمان را برای یک جنگ طولانی در اوکراین اماده کنیم.»

استولتنبرگ با اشاره به اینکه «همه ما آرزوی یک صلح سریع را داریم»، ادامه داد: «اما در عین حال باید بدانیم که اگر زلنسکی و اوکراینی ها دست از نبرد بردارند، اوکراین از هستی محو خواهد شد.»

وی اضافه کرد: «اما اگر پوتین و روسیه سلاح بر زمین بگذارند، در آن هنگام به صلح دست می یابیم.»

دبیرکل ناتو درباره خواسته های اوکراین برای عضویت در ناتو نیز گفت: «هیچ شکی وجود ندارد که اوکراین در نهایت به عضو ناتو خواهد شد. کی یف در نشست ناتو در جولای بیشتر به این پیمان نزدیک شده است.»

استولتنبرگ بیان کرد: «هنگامی که این جنگ ها پایان یابد، به تضمین های امنیتی برای اوکراین نیاز داریم و در غیر این صورت ممکن است تاریخ تکرار شود.»

منبع: شفقنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر