کد خبر: 164245
A

واشنگتن: امیدواریم ۵ زندانی در ایران طی روزهای آتی به آمریکا برگردند

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ابراز امیدواری کرد که «زندانیان آمریکایی بازداشت شده در ایران» طی روزهای آتی به ایالات متحده بازگردند.

واشنگتن: امیدواریم ۵ زندانی در ایران طی روزهای آتی به آمریکا برگردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه «صدای آمریکا» ابراز امیدواری کرد که با تکمیل انتقال دارایی‌های مسدود شده ایران از بانک‌های کره جنوبی به قطر، پنج تبعه آمریکایی که در ایران در بازداشت هستند، «ظرف‌ روزهای آتی» به ایالات متحده بازگردند.

اظهارات کربی در حالی مطرح شده است که رسانه آمریکایی «بلومبرگ» به نقل از افراد مطلع روز پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه مدعی شده قرار است تبادل زندانی بین ایران و ایالات متحده تا دوشنبه انجام شود. 

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران (پنجشنبه) شب ۱۹ مرداد ماه در پی انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران اعلام کرد: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که چند سال است به‌ طور غیرقانونی توسط آمریکا توقیف شده، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کرده‌است. آزادی چند ایرانی که به‌طور غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند در این چارچوب است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر