کد خبر: 163567
A

رونمایی اماراتی‌ها از مدرن‌ترین ترمینال فرودگاهی

کشورهای حوزه خلیج فارس در یک رقابت کم‌نظیر قدم در راهی گذاشته‌اند که موجب تحول عظیم در صنعت هوانوردی جهان خواهد شد.

رونمایی اماراتی‌ها از مدرن‌ترین ترمینال فرودگاهی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسئولان فرودگاه ابوظبی تصمیم دارند در اوایل نوامبر سال جاری یکی از مدرن‌ترین ترمینال‌های فرودگاهی در جهان را افتتاح کنند.

بر اساس اعلام مسئولان فرودگاه ابوظبی، این ترمینال که ظرفیت پذیرش45 میلیون مسافر در سال را دارد قرار بود در سال 2017 به بهره‌برداری برسد که برخی موانع از جمله همه‌گیری بیماری کرونا آن را به تعویق انداخت.

این ترمینال که «A» نامگذاری شده است قابلیت‌های جالبی دارد که آن را نسبت به سایر فرودگاه‌های جهان متمایز خواهد کرد. برای مثال ترمینال A دارای طیف وسیعی از سیستم‌های بیومتریک به هم پیوسته است که موجب می‌شود مسافران از سرعت و راحتی یک سفر یکپارچه و دیجیتالی لذت ببرند.

سیستم پیشرفته در حمل و نقل چمدان، دستگاه‌های «سلف چک‌این» و پست‌های بازرسی امنیتی ساده و تسهیل شده از جمله مواردی است که برای جدیدترین ترمینال فرودگاه ابوظبی در نظر گرفته شده است. همچنین محل‌هایی برای استراحت و تفریح مسافران، و وجود 163 فروشگاه از جمله مواردی است که موجب آرامش خاطر مراجعه کنندگان به این ترمینال خواهد شد.

«محمد بن حمد بن تهنون آل نهیان» رییس فرودگاه ابوظبی در خصوص ترمینال A گفته است: افتتاح این ترمینال یک تحول اساسی در تاریخ 55 ساله فرودگاه ابوظبی خواهد بود. قرار است ترمینال جدید با استفاده از ابزار جهان مدرن تلفیقی از گردشگری و تجارت در حین سفر را برای مسافران رقم بزند.

گفتنی است فرودگاه ابوظبی در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از 10.3 میلیون مسافر را جابجا کرده که نسبت به سال قبل با رشد 67 درصدی همراه بوده است. هرچند افتتاح ترمینال جدید نیز در مجموع مسافران فرودگاه ابوظبی را دوبرابر خواهد کرد.

منبع: کن نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر