کد خبر: 162195
A

پیشروی نیروهای اوکراین در جبهه های جنگ

نیروهای نظامی اوکراین روز پنجشنبه ۲۶ مرداد، یک روز پس از اعلام آزادسازی روستای اوروژین در منطقه دونتسک، می‌گویند در ضد‌حمله علیه نیروهای روسیه در جبهه جنوب‌شرقی، پیروزی بیشتری کسب کرده‌اند.

پیشروی نیروهای اوکراین در جبهه های جنگ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز، نیروهای نظامی اوکراین اعلام کردند که به جنوب اوروژین، به سمت مناطق اشغالی نزدیک دریای آزوف، پیش رفته‌اند.

آندری کوالیوف، سخنگوی نیروهای نظامی در تلویزیون ملی اوکراین گفت: «به سمت جنوب اوروژین، آنها (سربازان اوکراین) به موفقیت دست یافتند.»

اوروژین اولین روستایی بود که به گفته کی‌یف از ۲۷ ژوئیه تاکنون بازپس گرفته شده است. این مدت زمان نشان دهنده چالشی است که کی‌یف در پیشروی در خطوط دفاعی روسیه که به شدت مین‌ گذاری شده، آن هم بدون داشتن حمایت هوایی قوی، با آن مواجه است. این روستا در فاصله حدوداً ۱۰۰ کیلومتری غرب شهر دونتسک، که تحت کنترل روسیه است، قرار دارد.

یک ژنرال اوکراینی روز چهارشنبه از حمله روسیه به سمت کوپیانسک، شهری در منطقه خارکف خبر داد، اما گفت که اوکراین این حمله و همچنین حملات روسیه به شمال باخموت و نزدیک شهر لیمان را تحت کنترل دارد و مانع پیشروی آنها شده است.

روسیه نزدیک به یک پنجم اوکراین، از جمله شبه جزیره کریمه، بیشتر منطقه لوهانسک و بخش‌های بزرگی از مناطق دونتسک، زاپوریژیا و خرسون را کنترل می‌کند.

کی‌یف می‌گوید که به خاطر زمین‌های وسیع مین‌گذاری شده و خطوط دفاعی به شدت مستحکم روسیه، ضد حمله اوکراین کندتر از آنچه که می‌خواست پیش می‌رود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر