کد خبر: 160600
A

اوکراین حمله شدیدی را علیه نیروهای روسیه در جبهه‌های جنوب‌شرقی آغاز کرده است

کی‌یف در چهارچوب ضدحملات چند هفته‌ اخیر خود، حملات شدیدی را برای بیرون راندن نیروهای روسیه از جنوب شرق اوکراین آغاز کرده و هزاران سرباز را به این منطقه فرستاده است.

اوکراین حمله شدیدی را علیه نیروهای روسیه در جبهه‌های جنوب‌شرقی آغاز کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: کی‌یف در چهارچوب ضدحملات چند هفته‌ اخیر خود، حملات شدیدی را برای بیرون راندن نیروهای روسیه از جنوب شرق اوکراین آغاز کرده و هزاران سرباز را به این منطقه فرستاده است.

بنا بر اعلام یک مقام غربی به آسوشیتدپرس که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرده، افزایش نیروها و قدرت آتش اوکراین عمدتا در استان زاپروژیا انجام شده است.

مقامات اوکراین از زمان آغاز عملیات ضدتهاجمی خود، ترجیح می‌دهند که درباره تحولات میدان نبرد سکوت کنند؛ اگرچه هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین اعلام کرده است که نیروها در حال پیشروی به سمت شهر ملیتوپول در همین استان هستند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده نیز در جریان بازدید از پاپوآ گینه‌نو تنها به گفتن این موضوع بسنده کرد که تلاش‌های کی‌یف برای بازپس‌گیری زمین‌های تصرف شده‌اش تشدید شده و گاه با موفقیت و گاه شکست همراه است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده نیز در جریان سفر خود به نیوزیلند تایید کرد که «نبرد شدیدی» در جریان است. او از ارائه جزئیات خودداری کرد و تنها افزود: «ابزارها، تجهیزات، آموزش‌ها و توصیه‌هایی که طی ماه‌ها در اختیار اوکراینی‌ها گذاشته‌ایم، آنها را در موقعیت خوبی قرار داده تا بتوانند در بازپس‌گیری بیشتر سرزمین‌های خود از روسیه موفق باشند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر