کد خبر: 160373
A

عراق: مقامات اروپایی در مفاهیم آزادی بیان و حق برگزاری تظاهرات بازنگری کنند

وزارت امور خارجه عراق تکرار آتش زدن نسخه‌ای از قران کریم و پرچم عراق در برابر ساختمان سفارت این کشور در دانمارک را محکوم کرد.

عراق: مقامات اروپایی در مفاهیم آزادی بیان و حق برگزاری تظاهرات بازنگری کنند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به نقل از بغداد الیوم، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید تکرار آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت این کشور در کپنهاگ، اظهار داشت: این اقدامات برنامه‌ریزی شده موجب گسترش افراط‌گرایی و کینه شده و همزیستی مسالمت‌آمیز در جوامع را در برابر تهدیدی واقعی قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه عراق در ادامه از مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا درباره مفاهیم آزادی بیان و حق برگزاری تظاهرات سریعا بازبینی کنند و موضع جمعی آشکاری برای ممانعت از این اقدامات اهانت‌بار در برابر ساختمان سفارتخانه‌های عراق در اراضی این کشورها اتخاذ کنند.

بر اساس این بیانیه، «سکوت و عدم اتخاذ اقدامات شکار برای ممانعت این افراد و بازخواست نکردن‌شان موجب گسترش این رفتار خطرناک شده است.»

دستگاه دیپلماسی عراق در پایان با تاکید مجدد بر لزوم جرم‌انگاری این اقدامات در قوانین بین‌المللی، به ضرورت احترام به نمادهای دینی و کتب مقدس به شکل برابر و شفاف و بدون تبعیض بر اساس دین و نژاد اشاره کرد.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر